До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Карта Таро Маг

Карта Таро Маг

Карту Таро Маг позначають номером один, у не залежності від положення карти Блазень, яку можуть помістити і на початку, і десь у кінці.

Щмаков В. у своїй книзі «Священна книга Тота Великі Аркани Таро» приділяє карті Маг багато уваги, описуючи її у загальних тонах, практично міфологічного характеру. Це карта виражає, на його думку, Першопричину світу, перехід її у стан проявленості у статусі Активного Триєдиного Божества, який вміщає у собі всі принципи світу, що постає.

«Вища істина, яка в першоверховній гідності своїй лежить в основі всіх Посвят, є вчення про Триєдність Духа і Троїчності всіх Його проявів; про цю Трійцю, Єдиносущної і нероздільної, і говорить перший тернер Великих Арканів. »

Шмаков приводить багато прикладів висловлювань поважних людей на цю тему, цитує Упанішади. Коротше кажучи, нічого конкретного і свіжого, крім того, що є вже відомим і так, чи інакше висловленим.

Алістер Кроулі у своїй праці «Книга Тота» є більше лаконічним. Він пов’язує карту з Меркурієм і приводить різні ідеї його суті, щоб дати загальне його уявлення інтегрованого значення карти, що привело до такого висновку:

«… ця карта є другою еманацію з Корони і, таким чином, в якомусь сенсі є дорослою формою першої еманації Дурня, чия буква — Алеф, а значення — « Єдність ». Ці ідеї дуже тонкі, а їх рівні занадто піднесені, щоб можна було дати їм визначення. Це навіть і небажано, оскільки за своєю природою ці ідеї перетікають одна в іншу. Можна тільки сказати, що будь-який даний ієрогліф являє собою легке твердження про якусь конкретну форму багатоликої ідеї. В цій карті упор робиться на творчий і двоїстий характер Шляху Бет. »

«Фокусник – один із самих грубих и наименше задовільних персонажів у всій середньовічній колоді.»

Як видно зі сказаного, погляди обох дослідників досить таки сильно відрізняються, хоч кожен з них своєю базою вибрав букви юдейського алфавіту і у певній мірі Каббалу. Не різняться тільки загальним неконкретним результатом, який випливає з їхнього розуміння карти Таро Маг.

Очевидно, що це не відповідає ніякій філософській конкретній конструкції і не несе у собі ніякої базової основи, щоб через неї прийти до певного системного знання, бо карта Маг, після Блазня, є саме такою значимою картою, тісно з нею поєднаною.

В той час, коли Блазень виражає собою первинну ідею присутності-відсутності довершеностей, карта Маг є графічним, можна навіть сказати – субстанційним аналогом цієї ідеї. Це «сценічний» образ Причини світу в чому Вона проявляється у бутті, в якому і з якого все розгортається, і який сам лежить у основі світу форм, коли множачись і переплітаючись їх утворює.

Значення карти Маг, яке буде приведене нижче, може видатись досить неочікуваним, неординарним і незвичним, можливо навіть невідповідним, беручи до уваги малюнок самої карти, на якій зображено зрілу людину, яка вказує на небо і землю.

Але зверніть увагу на пояс Мага. Це змія, що кусає свій хвіст.

Змія, що оперізує талію мага, вказує на його завершеність і замкнутість, бо якщо відсторонитись від поняття вічності, що вважається вона символізує собою, то умова завершеності і замкнутості є більш відповідною даному символу.

Оперезаний змією Маг, стверджується сам, таким чином, завершеним і замкнутим, і він вказує своїми руками на те, чим є ця завершеність і замкнутість. Вона є поєднання двох протилежностей: верх-низ; ліве-праве; небо і земля; тобто двох відсутностей, ідею яких виражає собою карта Блазень, в одне нероздільне ціле. Вверху відсутній низ; у лівому відсутнє праве. Відсутності не знаходяться десь там…, далекі одна від одної і відособлені, а є об’єднані і належать умові завершеності і замкнутості. Саме постать Мага декларує і об’єднує все це собою і у собі, також додаючи і переносячи протилежності, завершеність і замкнутість в умову довершеності, що сама постать Мага і виражає – довершена людина – довершеність(що, в принципі, виражає собою також і змія, що кусає свій хвіст).

Але не потрібно зосереджуватись на постаті мага і слідувати асоціативним рядам, пов’язаним суто з ним. Маг вказує своїми руками на більш фундаментальне значення карти, на яке натякає і змія, як замкнутість, – небо і земля – Коло.

Просте і, одначе, досить-таки складне Коло і є тим, що виражає собою карта Маг. Так, саме Коло! Бо все, що було вище сказане, відноситься не до мага-людини, а до кола, яке і є довершеним, і завершеним, і замкнутим. Магом карти, практично у прямому значенні слова, — є саме Коло, бо воно є магічне, має свою, досить непросту, магію – магію розгортання у буття.

Про що натякає змія, це вже безпосередньо відображають собою небо і земля, вказані Магом, і не в алегоричному, а в прямому своєму значенні: круг – земля; лінія кола – небо. Це гарно ілюструють світлини Землі із космосу. Такі поширені образи землі і неба в Біблії і Дао Де Цзин – є просто забутий образ Кола(це симптоматично, що Біблія і китайський трактат використовують одні і ті ж образи. Біблійне « На почтку створив Бог небо і землю» відомі всім, а це Дао Де Цзин 6. «Дао — найглибша брама народження. Найглибша брама народження — корінь неба та землі.»)

 Це несподіване трактування, яке, по суті, не є таким вже і несподіваним.

Коло є геометричною фігурою, яка відома, досліджена і використовується … важко сказати навіть скільки часу, але все одно філософію кола виявилось важко прочитати. Тому воно ніколи не сприймалось і не розглядалось у якості основи древніх знань.

Підтвердженням тенденції цьому є головний убір єгипетських богинь у вигляді кола і з тим, що називають «рогами» навколо нього. Картинка цього убору відома з часів його зображення як самими єгиптянам, так і пізнішим європейським дослідникам. З ним перекликається символ тільця, бика чи корови, між роги яких часто поміщають те ж таки коло, який, мабуть, є старішим і за єгипетські зображення.

 У Єгипті цей символ був пов'язаний з ідеєю життєвого тепла. Богиня неба і Велика Мати шанувалися в якості божественної корови, яка народила сонце. Хатор, богиня неба, радості і любові, годувальниця всіх сущих на землі, в найдавніший період мала вигляд корови, а згодом зображувалася жінкою з коров'ячими рогами. Ісіда, як богиня неба, мала зображення у вигляді корови, або з коров'ячими рогами на голові.

Символ тільця, бика і корови був широко поширеним серед стародавніх релігій у різних частинах світу.

Але, не зважаючи на поширеність і святість, коло, і саме по собі, і з двома бічними елементами, ніколи не сприймалось ні у недалекій сторичній давнині, ні зараз, як відображення присутності у ньому протилежностей: білий круг і чорна лінія кола; а тим більше зовсім не сприймалось у якійсь фундаментальній ролі основи філософських знань і основи речей, і ще більше у неймовірній ролі Причини світу буття.

Древній символ такої ж древньої філософії, що уособлював собою Трансцендентну Причину, завдяки народній етимології і безальтернативно, стали уособлювати, у відповідності до традицій, тілець, бик і корова, тобто ті тварини, голова(коло) і роги(бічні два елементи) яких найпростіше асоціювались з символом Єдиного, що є Два.

Отже, що ми маємо у колі. Завершена, замкнута, довершена фігура, яку складають і утворюють дві протилежності і яка реалізує принцип присутності-відсутності: коли присутній один колір інший є відсутній.

Але лінія кола? Це не є чиясь присутність, а відсутність білого чи чорного поза собою, що є умовою довершеності і замкнутості. Якби це була, наприклад, присутність чорного, як лінії кола білого круга, то це, по-перше, порушило б умову довершеності білого, яка виключає присутність у ньому іншого, а значить відсутність частини себе; а по-друге, присутність чорного вимагає його повноти і довершеності, щоб чорне можна було визначити таким, а дві повноти і довершеності, відповідно карті Блазень, не присутні одночасно в одній і тій же області свого проявлення, бо кожна з них є відсутність іншої.

Умова відсутності поза собою ідеї довершеності не обумовлює присутність іншого, а є умовою обмеження себе своєю відсутністю. З точки зору довершеного, це не є присутність чогось, а відсутність себе.

Ми малюємо коло виходячи вже з грубої емпіричності, де протилежності є реалізовані як такі: чорне і біле.

Присутність чогось і одночасна відсутність – це ознака ідеї довершеності, видиме протиріччя якої знімає саме формула повноти, яка вказує місце відсутності – відсутність поза собою.

Те саме прочитується і у Блазня: присутність чуттєвості і відсутність її(собака чи то має намір вкусити, чи кусає у інших варіантах карт); присутність усвідомленості навколишньої краси краєвиду і відсутність усвідомленості небезпеки падіння; присутність жіночого і відсутність жінки, бо це чоловік; присутність чоловіка і відсутність його характерних рис.

Геній Будди зумів виразити цю філософію у п’яти словах. Він теж ставив акценти саме на відсутності. «Відсутність межі – є істинна межа».

Відсутність-присутність(істинність) у Будди можна розуміти не тільки як ознаку того, що обмежує межу у якості її відсутності, але і пряму вказівку на умову довершеності(істинності) межі у парадигмі відсутності-присутності.

Відсутність межі (поза собою) – є істинна(довершена) межа( як ідея і присутність).

В одній фразі декларується, через відсутність, дві найнеобхідніші складові філософії древності і карт Таро: умова довершеності і умова межі-відсутності.

Так що слова Будди – це істинна основа древньої філософії і карт Таро, якщо вони дійсно виражають собою це знання. Правда, ці слова потребують свого розвитку, чому карти Таро можуть стати у пригоді.

Ще ознаку Кола у карті підтверджує знак «вічності», яким його традиційно вважають, що є над головою Мага. У дійсності, це символ взаємодії протилежностей, який підкреслює, що карта їх собою виражає. Це інь-ян, точніше це одна друга повного інь-ян, який має такий вигляд. Традиційний символ – це одна четверта повного.

Сам символ утворюють Кола і тільки кола, і сам він вписаний у коло, і у саме колі його дійство розгортається, за участю також кіл.

Лишились ще предмети, що лежать на столі перед Магом. Якщо їх трактувати у світлі протилежностей Кола, то меч означає, що протилежності є окремі ідеї – розділені, не щось третє, як їх синтез; про їх рівнозначність говорить пентакль, бо він виражає собою умову рівноваги; чаша говорить, що не зважаючи на цю роздільність, вони є злиті між собою, як вино і вода, що змішуються у чаші; і жезл може виражати собою абсолютну владу, яку має Коло, як образ Причини світу, або це є опора, те, на що потрібно опиратись, розглядаючи малюнки карт Таро, те, що їх основою - коло.

+1
365
RSS
12:25
+3
Дякую, друже Олександре, за пояснення. Твоя улюблена категорія присутність-відсутність може бути виражена іншими, зрозумілішими словами: Є-НЕМА. От лиш чи є навколо щось таке, чого одночасно й не було б?
13:23
+3
Є-нема, можливо це і простіше.
От лиш чи є навколо щось таке, чого одночасно й не було б?

Такого немає, бо НЕМА відноситься до області поза собою, там, де чогось дійсно нема. Пізніші виклади теорії може більше прояснять відношенню є-нема, так як існування протилежностей у матеріальному світі дещо інше, ніж у своїй первісності.
Яма: вона є — але ґрунту в ній нема _ура _чудово _ура

Яма

Або дірка від бублика! _ура _чудово _ура

Бублик
13:56
+2
Ні, Тимуре, не суміщай 2 речі. Якщо яма є, то вона таки є! Хто не вірить, то може впасти в неї.Якщо дірка є, то таки вона є! В неї можна щось просунути. Хто сумнівається, може це зробити самостійно.
Ну, а ти чого хотів?!

От лиш чи є навколо щось таке, чого одночасно й не було б?

Присутності відсутності, чи не так?! Яма і дірка — це саме і є відсутність, яка присутня!
14:23
+3
Дивне співпадіння. Колись на уроці фізики в інституті викладач так і казав, що, що таке дирка в бублику — це відсутність бублика в бублику. _підморгування
Бачите, відсутність чогось є теж щось матеріальне, а не таке, що існує тільки в умі, як вважав пан Гегель. От його і потрібно було б для наочності підвести до ями… _вибачаюсь , або на худий кінець накормити діркою від бублика.
Бачите, відсутність чогось є теж щось матеріальне, а не таке, що існує тільки в умі, як вважав пан Гегель.

Так ще ж в школі ми проходили т.зв. число "і" — квадратний корінь з мінус одиниці:

Корінь з -1

Ця "уявна одиниця" є основою т.зв. «комплексного ряду чисел», і наш шкільний математик, пояснюючи, що таке число "і" та як його зрозуміти, наводив в якості прикладу… дірку від бублика!!! Бо дірка пов'язана з бубликом — нібито «простою одиницею» й існує разом з ним, але водночас існує як окреме поняття. Отже, це прямий аналог «квадратного кореню з мінус одиниці» — уявної одиниці!
_чудово
А про яму я вже сам додумався. Якщо пригадуєте, то «знавцям» з передачі «Что? Где? Когда?» якось задали запитання про яму:
Що збільшується по мірі того, чим більше від нього віднімати?
«Знавці», мабуть, сіли би в калюжу, але ведучий вирішив посилити ефект програшу і сказав:
Це починається з кінця й закінчується спочатку.
Тоді Олександр Друзь несподівано попросив. щоб йому надали право відповіді, й відповів:
ЯМА
І він був правий: чим більше з ями виймати землі, тим більше вона росте + слово «ЯМА» починається з останньої літери й закінчується першою… А я второпав, що саме так і має поводитися уявне число: чим більше його «зменшувати» тим більше воно зростатиме! Отже, що дірка від бублика, що яма — це матеріальні аналоги (з матеріального світу) уявних одиниць і комплексних чисел…
Ба навіть більше!!! В сучасній "Притчі про існування Бога", яку я колись опублікував на Світочі, йдеться про такі поняття, як:

— холод
— темрява
— зло


Ейнштейн

Притча ця стверджує, що ні холоду, ні темряви, ні зла не існує, бо холод — це відсутність тепла, темрява — відсутність світла, зло — відсутність добра… Все перераховане теж можна вважати аналогами уявних одиниць і комплексних чисел з нашого матеріального світу…
19:05
+2
Якщо вважати матеріальною думку, то й УЯВА, як те, чого насправді нема, а лиш є, як фантазійна картина в свідомості, то це теж матеріальне!
19:08
+2
У духовному світі (ДОМА!) душі розважаються, творячи матеріальні об'єкти, наприклад, сад. Коли про нього забувають, він розпадається на світло. Тут Є плавно переходить в НЕМА.
_чудово _чудово _чудово
Цитата з передмови до «Книги Зневіри. 1946-1953»:

Отець Олександр нахилився до найближчого куща, на ходу зірвав з кінчика гілки маленький невагомий пуп’янок, підніс до обличчя, глибоко вдихнув чарівний аромат. Негайно слідом за тим озирнувся на трояндовий кущ і з подивом побачив, що на місці щойно зірваного вже росте новий пуп’янок — такий самий, який тепер залишився у нього в руці. Дивно?.. Скільки часу він вже провів тут, але саме це його й дивує. Досі дивує…
— Так, чадо, все вірно: Божа краса не може бути недосконалою, тому на місці зірваного негайно з’являється новий пуп’янок, на місці зірваної квітки — нова квітка. <…>

_чудово _чудово _чудово
Дії всіх передмов відбуваються на тонкому плані у вищих сферах…
13:58
+2
— Так, чадо, все вірно: Божа краса не може бути недосконалою,

Але я, вроді, чув дещо інакше. Щось про недосконалість…
Де саме чули і про яку недосконалість йдеться?!
А ще процес творення уявних об'єктів в тонкому світі дуже добре показаний в американській стрічці "Куди приводять мрії". _чудово _чудово _чудово
06:50
+2
Ні, Тимуре. Не Друзь дав тоді правильну відповідь ЯМА, а азербайджанець. І запитання було від початку повним, а не з допоміжним додатком. І звучало воно так: Що збільшується, коли від нього віднімати і починається воно з кінця, а кінчається початком?
Тю! Так, звісно: Нуралі Латипов, а не Олександр Друзь!!! От бач — забув… Намагався відшукати відеозапис — не зміг… _не_знаю
Але саме запитання про "яму" було… _чудово
Ну у вас і пам'ять, пане Анатолію.
01:16
+1
Можливо уявити що наступною картою буде — БОГ — МАГ — ДУРЕНЬ_блазень" — КАЧЕЛІ"

Випадкові Дописи