До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

​Які бувають архетипи

​Які бувають архетипи
Джерело матеріалу:

Поки я читала книгу, я зловила себе на думці, що система архетипів схожа на соціоніку: архетипи теж розділені за принципом емоцій і логіки, соціальному та індивідуальному аспектах. Ох вже ця психологія!

Всього існує 12 архетипів.

1. Герой

Використовує силу, волю і мужність, щоб подолати якісь перешкоди і зробити себе і світ кращими.

Девіз: де є воля, там є і спосіб.

Мета: використовувати владу, щоб удосконалити світ.

Нагорода: компетентність і мужність.

Характеристики: привабливо складне завдання, конкуренція, змагання, мужність, одержима потреба перемогти, бажання захистити слабшого і неімущого.

Приклад: «Найк», нова рекламна кампанія «МТС».

2. Бунтар

Руйнує, шокує, привертає увагу, відчуває несхожість з іншими.

Девіз: правила існують для того, щоб їх порушувати.

Мета: зруйнувати те, що не працює для Бунтаря або для Товариства.

Нагорода: шаленість, радикальна свобода.

Характеристики: ідентифікація з аутсайдером, відмова від цінностей групи або суспільства, руйнування внутрішнє або зовнішнє.

Приклад: «Епл», «Вірджін-груп», Мадонна, телеканал «2х2».

3. Чарівник

Бажають осягнути фундаментальні закони діяльності та застосувати закони діяльності, щоб змусити щось працювати.

Девіз: це може статися!

Мета: зробити мрії реальністю.

Нагорода: створення чогось, що принесе користь споживачеві.

Характеристики: розвивати бачення, втілювати його в життя, чарівні моменти, досвід перетворення.

Приклад: «Соні», «Калгон», «Данон», «Біо-Баланс».

4. Свій хлопець(коментар перекладача: в російському варіанті був Славний малий, який ми спільними зусиллями вирішили назвати Свій хлопець)

Віддає належне всім оточуючим, а не тільки кращим. Всі хороші речі належать кожному по праву народження, а не тільки забезпеченим.

Девіз: всі люди створені рівними.

Мета: належати, відповідати.

Нагорода: емпатія, відсутність претензій.

Характеристики: звичайні міцні чесноти, почуття ліктя, зливатися з оточуючими, одягатися просто, говорити простою мовою, збиває пиху гумором.

Приклад: «ВКонтакте», мережа магазинів «Прізвище», мережа магазинів «ЦентрОбувь».

5. Блазень

Подобається грати і підривати основи, жити в сьогоденні і отримувати від цього максимум задоволення.

Девіз: якщо я не зможу танцювати, я не буду брати участь у вашій революції.

Мета: чудово провести час і повеселити навколишній світ.

Нагорода: радість.

Характеристики: грати, жартувати, бути кумедним, перетворювати нудну діяльність в веселу, перетворює негативні очікування в позитивні, легке ставлення до життя.

Приклад: сухарики «хрускіт» (реклама з Павлом Волею).

6. Коханець

Бажає домогтися інтимності і випробувати чуттєве задоволення. Керує всіма формами людської любові від батьківської до дружби, але найсильніше проявляється в романтичній любові.

Девіз: я бачу тільки тебе.

Мета: робити переживання і навколишнє оточення приємними.

Нагорода: пристрасть, подяка, захоплення, відданість.

Характеристики: постійно ставати більш привабливим, залучати оточуючих, робити приємне.

Приклад: нижню білизну «Вікторіа Сікрет», парфум «Ніна Річчі», сік «Річ».

7. Дбайливий

Передбачає потреби людей, бачить, що можна зробити, щоб вони були ситими і в безпеці

Девіз: Люби ближнього свого, як самого себе.

Мета: допомагати оточуючим, захистити від можливого збитку.

Нагорода: співчуття, щедрість.

Характеристики: альтруїзм, стабільність.

Приклад: «Бережна Аптека», «Сбербанк», пральний порошок «Тайд».

8. Творець

Бере на себе функцію новатора: винаходить нові товари, нові виробничі процеси, організаційні та маркетингові структури і підходи. Бажає створити вічні цінності.

Девіз: якщо щось можна уявити, це можна створити.

Мета: втілити бачення в форму, створювати культуру.

Нагорода: творчість і уява.

Характеристики: пристрасть до самовираження в матеріальному світі, художник, письменник, підприємець, музикант.

Приклад: дизайн-студія Артемія Лебедєва, «ББДО Груп», кулінарна студія «Вилка».

9. Правитель

Управляє структурами, спостерігаючи за якістю їх функціонування.

Девіз: все під контролем.

Мета: створення успішної сім'ї, компанії, спільноти.

Нагорода: відповідальність, керівництво.

Характеристики: відповідальність, керівництво, успіх, придбання і утримання влади, безпеку собі, своїй сім'ї і друзям.

Приклад: парфуми «Хьюго Босс», магазин «Онєгін», ресторан «Вино і м'ясо».

10. Безпосередній

Безпосередній всередині кожного з нас хоче жити на досконалій землі, де зможе бути собою.

Девіз: вільний бути собою.

Мета: бути щасливим. Бажання чистоти, досконалості, простоти.

Нагорода: віра і оптимізм.

Характеристики: оновлення, позитивний настрій, нові відкриття старого, переосмислення.

Приклад: сік Добрий, Діснейленд, молоко Високо-високо.

11. Шукач

Шукач орієнтований на пошуки кращого світу і самореалізацію.

Девіз: не намагайся мене утримати.

Мета: жити кращим, повним життям. Свобода пошуку себе через освоєння світу.

Нагорода: самостійність, честолюбство, вміння бути чесним із самим собою.

Характеристики: подорожувати, шукати і переживати нове, уникати пасток і нудьги, пошук індивідуальності, прагнення до самореалізації.

Приклад: автомобіль Форд Експлорер.

12. Мудрець

Мудрець прагне відкрити істину і прагне до об'єктивності.

Девіз: істина звільняє.

Мета: використовувати інтелект і аналіз для осягнення світу.

Нагорода: мудрість, інтелект.

Характеристики: шукати інформацію і знання, саморефлексія і розуміння процесу мислення.

Приклад: інформаційне агентство Медуза, Ігор Манн

Від перекладача: Я трохи скоротила статтю. Приклади удмурдських рекламних кампаній наводити не стала.
0
708
RSS
Виявляється у Юнга таки 12 архетипів.
Ага! Тоді вже більш зрозуміло, що мав на увазі Глоба _чудово
У куба 12 ребер, отож 12 юнгіанських архетипів, мабуть, варто ототожнювати з 12-ма ребрами куба:
Куб
Бо наведений в статті малюнок… якийсь непоказовий.
Або спробувати покласти цю схему на стандартний циферблат:
Циферблат

Випадкові Дописи