До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

10 найпопулярніших методик генерації ідей

10 найпопулярніших методик генерації ідей
Джерело матеріалу:

Основним способом вирішення творчих питань є пошук нових ідей. Для їхнього пошуку часом доводиться витрачати неймовірну кількість ресурсів, проте відшукати вірне рішення вдається не завжди. Перелічені техніки від відомих авторів допоможуть вам краще орієнтуватися в потоці думок і довести до логічного пояснення заповітну ідею.


Мозковий штурм

Автор — Алекс Осборн

Основний принцип полягає в тому, щоб розвести в часі генерацію ідеї та її критику. Кожен учасник висуває ідеї, інші намагаються їх розвивати, а аналіз отриманих рішень проводиться згодом. Іноді використовують «німий» варіант мозкового штурму — брейнрайтінг, коли ідеї записуються на аркуші паперу, який учасники передають одне одному, вносячи нові міркування, що виникли [в процесі мозкового штурму].


Шість капелюхів

Автор — Едвард де Боно

Методика дозволяє впорядкувати творчий процес за допомогою уявного надягання одного з шести кольорових капелюхів. Зокрема, у білому людина неупереджено аналізує цифри і факти, потім одягає чорний [капелюх] і в усьому шукає негатив. Після цього настає черга жовтого капелюха — пошуку позитивних боків проблеми. Одягнувши зелений, людина генерує нові ідеї, а в червоному може дозволити собі емоційні реакції. Нарешті, у синьому підбиваються підсумки.


Ментальні карти

Автор — Тоні Бьюзен

На його думку, креативність пов'язана з пам'яттю, а отже, зміцнення пам'яті поліпшить і якість креативних процесів. Однак традиційна система запису із заголовками й абзацами перешкоджає запам'ятовуванню. Бьюзен запропонував помістити в центр аркуша ключове поняття, а всі асоціації, гідні запам'ятовування, записувати на гілках, що відходять від центру. Не забороняється підкріплювати думки графічно. Процес малювання карти сприяє появі нових асоціацій, а образ отриманого древа надовго залишиться в пам'яті.


Синектика

Автор — Вільям Гордон

Гордон вважає, що основне джерело креативності — в пошуку аналогій. Спочатку потрібно обрати об'єкт і намалювати таблицю для його аналогій. У перший стовпчик записують всі прямі аналогії, в другий — непрямі (наприклад, заперечення ознак першого стовпчика). Потім потрібно співставити мету, об'єкт і непрямі аналогії. Скажімо, об'єкт — олівець, завдання — розширення асортименту. Пряма аналогія — об'ємний олівець, її заперечення — плаский олівець. Результатом буде олівець-закладка.


Метод фокальних об'єктів

Автор — Чарльз Вайтінг.

Ідея полягає в тому, щоб об'єднати ознаки різних об'єктів в одному предметі. Наприклад, взяли звичайну свічку і поняття «Новий рік». Новий рік асоціюється з іскристим бенгальським вогнем, цю ознаку можна перенести на свічку. Якщо бенгальську свічку стерти на порошок і додати його до воску, вийде «новорічна» свічка з іскристими крихтами всередині.


Морфологічний аналіз

Автор — Фріц Цвіккі

Об'єкт потрібно розкласти на компоненти, вибрати з них декілька істотних характеристик, змінити їх і спробувати поєднати знов. На виході вийде новий об'єкт. Наприклад, потрібно придумати візитівку для парфумерної компанії. Якщо змінити класичну прямокутну форму і спосіб впливу на органи чуття, може вийти трикутна візитівка із запахом парфумів.


Непрямі стратегії

Автори — Брайан Ено і Пітер Шмідт.

Береться колода карт, на яких записано набір команд (наприклад, «звільни злість», «вкради рішення» та ін.). Під час створення нової ідеї потрібно витягувати карту і намагатися слідувати її вказівкам.


Автобус, ліжко, ванна

Метод заснований на переконанні, що нова ідея не тільки визріває в глибинах підсвідомості, але й активно рветься назовні. І щоб вона проявилася, треба лише не заважати їй. Нова ідея може спасти на думку де завгодно, навіть в малогодящих для цього місцях. Класичний приклад — Архімед з його ванною.


Розшифровка

Береться незрозумілий напис на чужій мові — скажімо, ієрогліфи. В голові людини, яка розглядає напис, народжуватимуться різні асоціації. Один викладач, наприклад, «побачивши» воду і три кола, вирішив відкрити власну справу і зайнявся доставкою устриць.


Пастка для ідей

Цей прийом має на увазі інвентаризацію всіх ідей, що виникають: їх можна наговорювати на диктофон, фіксувати в зошиті та ін. А потім при необхідності звертатися до своїх записів.

+2
632
RSS
19:10
+2
Основний принцип полягає в тому, щоб розвести в часі генерацію ідеї та її критику

Хороший принцип!

Метод заснований на переконанні, що нова ідея не тільки визріває в глибинах підсвідомості, але й активно рветься назовні. І щоб вона проявилася, треба лише не заважати їй.

Часто бувало таке, що намагався згенерувати потрібну ідею для вирішення якогось питання, але ніяк не вдавалося цього зробити і переключався на інші справи. А потім через кілька днів потрібна ідея приходила сама собою в момент, який не був ніяк пов’язаним з тією проблемою. Підсвідомість продовжує працювати, навіть після того, як зупиняється робота свідомості над певним питанням.
Я давно користуюсь таким методом у своїй письменницькій практиці. Для цього беру якусь малозрозумілу сюжетну ситуацію, а потім подумки опускаю її в спинний мозок — у підсвідомість на «домислювання». Й надалі не переймаюся нею, аж доки ця сюжетна ситуація не підніметься зі спинного мозку назад у свідомість — але вже в дозрілому вигляді.
У психології це називається «відпускання ситуації». Такий метод допомагає ще й бажання реалізовувати.
07:03
+1
Дякую, друже, за цю статтю. Звернув увагу на те, що серед авторів методик немає українців. Винахідники є. От Іван Пулюй відкрив Х-промені і першим опублікував цю ідею. Але це підхопив Рентген. У сфері творчості мало доброзичливості, а є конкуренція і навіть війна. Чому це так?
Через марнославство.

Випадкові Дописи