До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Військові живуть в майбутньому вже сьогодні

Військові живуть в майбутньому вже сьогодні
Джерело матеріалу:

Військова справа входить до обмеженого кола професійної діяльності, де значущість знання майбутнього дуже висока. З одного боку, їхнє високотехнологічне обладнання не тільки дорого коштує, але і має довгий цикл підготовки, проектування і виготовлення. З іншого, щоб ефективно воювати, треба знати свого майбутнього супротивника, оскільки все «заточується» під нього.

Е.Маршалл був вихідцем з РЕНД, в 1973 перейшов у Пентагон, очоливши відділ стратегічних оцінок, який полишив у 2015 [році]. Там Маршалл очолював відділ стратегічних оцінок. Він живий і сьогодні в свої 96 років. Йому приписують переорієнтацію Пентагону на Китай як на потенційного ворога, хоча він вважає, що це було зроблено занадто пізно.

Його ще описують так: «Це рольова модель для тих в Пентагоні, хто вірив, що інноваційне та стратегічне мислення так само важливі, якщо не більше, ніж озброєння, особовий склад і традиційні підходи до війни». Це важлива ідея, що мізки повинні йти попереду будь-якого процесу.

Сьогодні американські військові розробляють сфери, які термінологічно позначаються як «упереджувальна розвідка», яка повинна працювати з майбутніми загрозами або «упереджувальне управління», готове зустріти у всеозброєнні проблеми, які лише наближаються. Але швидкість наближення цих проблем настільки велика, як і їхня глибина, що без попередньої підготовки їх неможливо вирішити.

Американські військові намагаються скористатися навіть досвідом фантастики, щоб краще вивчити майбутнє, що насувається, і війни 21 століття. Паралельно армія створила в 2018 р. Командування майбутнього, яке займається розробкою майбутніх техніки і технологій. Командувач цим підрозділом вважає, що до 2030 р. зміниться тип війни через розробки в сфері квантових комп'ютерів, розвиток роботів, штучного інтелекту та ін. Геостратегічні зміни у вигляді урбанізації та зміни демографії змінять і те, де й чому ведуться війни.

Значущим є ще одне його зауваження, що його командування не перебільшуватиме роль матеріального за рахунок нематеріального, оскільки немає технологій, які змінять всі правила гри. Є тільки комбінації концепцій, технологій і організацій, які можуть змінювати правила гри.

Цікаво при цьому, що це командування розмістили в трьох великих містах, щоб полегшити залучення цивільних експертів. Військові не носять форми і звертаються один до одного по імені, а не за званням. Це командування покликане подолати опір до інновацій в армії. При цьому зберігається військова спрямованість, оскільки підкреслюється, що тут не займаються дослідженнями, а розробляють нові бойові можливості. Але в принципі перед нами певний синтез фантастики і реальності, який до цього був присутній лише в телесеріалах.

Таке перемикання між фантастикою і реальністю назвали креативною візуалізацією. Дизайнери айфонів і кіндл посилаються на фантастику як точку відліку. Boeing, Nike, Ford та Intel наймають підприємства, які займаються такого штибу розробками продукту. Таким чином, фантастика немовби «перекачується» з майбутнього в сьогодення.

Характерною прикметою сьогоднішнього дня є перетин військових і цивільних методів впливу, чому яскравим прикладом є гібридні війни. Це пов'язано з тим, що досить часто мирні жителі супротивника, а не його військові сили є об'єктом впливу. З цієї причини саме інструментарій когнітивної війни, який не знищує тіла, а трансформує розум, перебуває в центрі інтересів гібридної війни, оскільки дозволяє змінювати сприйняття подій, роблячи з солдатів з автоматами, наприклад, «зелених чоловічків».

Британська SCL Group, працюючи за військовими контрактами, водночас займалася виборами в різних точках земної кулі. SCL розшифровується як Лабораторія стратегічних комунікацій. Наприклад, вони приводять до перемоги Р.Дуерте на Філіппінах в 2016 р. Методологічно вони роблять акцент, як і вся британська школа інформаційних операцій, на кінцевій меті у вигляді зміни поведінки. Під час виборів Дуерте його команда подавала кандидата як доброго і гідного поваги. SCL побачила за своїми опитуваннями, що виборці хочуть жорсткого і рішучого президента. Вони зробили ребрендинг Дуерте, щоб подати його як сильного, як чоловіка дії, здатного подолати кримінал, що відповідало справжнім цінностям виборців.

До речі, у SCL Group було дві структури напівзакритого типу: самі Лабораторії стратегічних комунікацій та Інститут біхевіористичной динаміки. І слід визнати, що і тоді — в епоху до Cambridge Analytica їхні публікації відрізнялися двома особливостями: чіткою практичною орієнтацією в формулюваннях завдань і орієнтацією на роботу з масовою, а не індивідуальною свідомістю.

В інтерв'ю з К.Уайлі, очільником з біхевіористичного таргетингу в Cambridge Analytica, через рік після скандалу звучить наступна його думка щодо Олександра Нікса, який працював у цих двох структурах: «Одна з речей, яку я зрозумів про Олександра Нікса, полягає в тому, що він народився не в тому столітті. Він є типажем чоловіка, який був би ідеальним під час розквіту Британської імперії, щоб стати губернатором колонії, оскільки з того статусу і класу, закінчив, наприклад, Ітон та ін. Тим самим нова земля інтернету стала прекрасним середовищем для таких, як Нікс. Адже там немає правил. Ти можеш робити те, що хочеш. Ти входиш і використовуєш людей як ресурс».

Сьогодні військові повинні готуватися до нового типу викликів. Наприклад, РЕНД аналізує наслідки швидкості змін для безпеки. Нові технології стануть такими ж звичайними, як мобільний телефон в 2040 р. Однак телефону знадобилося 85 років, щоб стати звичайною частиною дому, кольоровому телевізору — 21 рік, смартфону — 13 років. Складністю було створення інфраструктури, наприклад, підключити кожен будинок до телефонної лінії. У цифровому світі на таке часу не потрібно.

Водночас ми слабко прогнозуємо негативні наслідки технологій. Зараз в центрі уваги опинився Фейсбук, але смартфони також несуть істотні зміни. Йде певне руйнування минулого типажу людини.

Можливості цивільних технологій починають впливати на військові дії. Таким чином суто цивільні соціальні медіа стали впливати на поле битви. Військова перевага ніяк не допомагає у формуванні суспільного сприйняття і наративів війни. Як формулюють це військові: війна слів може бути важливішою від війни куль. З цієї причини суто цивільні поняття типу наративу чи інформації сьогодні стають зброєю. І це робить когнітивні війни не тільки можливими, але й неминучими.

Майбутнє приноситиме зовсім несподівані повороти. Тут весь час існуватиме перетікання нового з цивільного сектора у військовий, і навпаки. Про майбутнє, наприклад, говорить фахівець по роботі з люксовими брендами в соцмережах: «Одного разу технологія створить такий тип системи, яка дозволить вам інтелектуально передбачити, що буде наступним типом покупки споживача. І це буде великий час». Тобто йдеться не про те, що сьогодні хоче споживач, а про те, що він полюбить завтра. В результаті більш керованим стає не тільки сьогодення, а й майбутнє.

Як бачимо, світ готовий до ривка в найрізноманітніших царинах: від військової справи до продажу люксових товарів. І цей стрибок технологій принесе нам в результаті абсолютно нове середовище проживання, війни і нові види комунікацій.

Георгій Почепцов

+2
146
RSS
03:18
+2
Фантастика!..
16:01
+2
Такі великі колективи людей працюють на перемогу у війні. А коли ж ресурси направлять на ЗЛАГОДУ між людьмм? Адже від цього виграє людство!

Випадкові Дописи