До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

10 психологічних прийомів для маніпулювання людьми

10 психологічних прийомів для маніпулювання людьми
Джерело матеріалу:

10 психологічних прийомів, що допомагають без зусиль завоювати друзів і впливати на людей


Варто знати, щоб вчасно розпізнати маніпуляцію.


Перед початком варто відзначити, що жоден з нижчеперелічених способів не потрапляє під те, що можна назвати «темним мистецтвом впливу» на людей. Все, що може зашкодити людині або зачепити її гідність, тут не наводиться.

Це способи, за допомогою яких можна завоювати друзів і впливати на людей, використовуючи психологію без того, щоб змушувати когось погано почуватися. 

Психологічні хитрощі

10. Просіть про послугу

Хитрість: просіть когось про послугу для вас (спосіб, відомий як ефект Бенджаміна Франкліна).

Легенда свідчить, що Бенджамін Франклін одного разу хотів завоювати прихильність людини, яка не любила його. Він попросив цю людину позичити йому рідкісну книгу, а коли отримав запрошуване, дуже люб'язно подякував їй.

В результаті людина, яка не особливо хотіла навіть розмовляти з Франкліном, подружилася з ним. За словами Франкліна: «Той, хто одного разу зробив вам добру справу, буде більш розташований до того, щоб зробити для вас щось хороше ще раз, ніж той, якому ви самі винні».

Вчені вирішили перевірити цю теорію, і в підсумку виявили, що ті люди, яких дослідник просив про особисту послугу, були набагато прихильнішими до фахівця в порівнянні з іншими групами людей. 

Вплив на поведінку людини

9. Цільтесь вище

Хитрість: завжди просіть більше, ніж вам спочатку потрібно, а потім опускайте планку.

Цей прийом іноді називають «підхід дверима в обличчя». Ви звертаєтеся до людини з дійсно занадто завищеним запитом, від якого вона, найшвидше, відмовиться.

Після цього ви повертаєтеся з проханням «рангом нижче», а саме з тим, що вам насправді від цієї людини потрібно.

Цей трюк може здатися вам чимось нелогічним, але ідея полягає в тому, що людина почуватиметься недобре після того, як відмовить вам. Однак, вона пояснить це собі нерозумністю прохання.

Тому наступного разу, коли ви до неї звернетеся зі своєю реальною потребою, вона почуватиметься зобов'язаною вам допомогти.

Вчені після випробування на практиці цього принципу дійшли висновку, що він насправді працює, оскільки людина, до якої спочатку звертаються з дуже «великим» проханням, а потім повертаються до неї ж і просять про мале, відчуває, що допомогти вам має саме вона. 

Вплив імені на людину

8. Називайте імена

Хитрість: використовуйте ім'я людини або називайте її посаду в залежності від ситуації.

Дейл Карнегі, автор книги «Як завоювати друзів і впливати на людей», вважає, що часте згадування в розмові імені людини є неймовірно важливим.

Він підкреслює, що ім'я людини на будь-якій мові — це найсолодше поєднання звуків для неї. Карнегі говорить про те, що ім'я — це основна складова людської ідентичності, тому, коли ми його чуємо, то зайвий раз отримуємо підтвердження своєї значущості.

Саме тому ми почуваємося більш позитивно налаштованим щодо людини, яка підтверджує нашу значущість в світі.

Однак, використання в мові посади або іншої форми звернення також може мати сильний вплив. Ідея полягає в тому, що якщо ти поводишся, як певний тип людини, то ти станеш цією людиною. Це дещо схоже на пророцтво.

Щоб використовувати цю методику для впливу на інших людей, ви можете звертатися до них в такому ключі, в якому вам би хотілося їх бачити. У підсумку вони почнуть думати про себе саме в цьому ключі.

Це дуже просто: якщо ви хочете зблизитися з певною людиною, то частіше називайте її «другом», «товаришем». Або ж посилаючись на когось, у кого б ви хотіли працювати, можете назвати його «босом». Але майте на увазі, що часом вам це може вилізти боком. 

Вплив слів на людину

7. Лестіть

Хитрість: лестощі можуть привести вас туди, куди вам потрібно.

Це може здатися очевидним на перший погляд, але є деякі важливі застереження. Для початку варто відзначити, що якщо лестощі не є щирими, то від них, найшвидше, буде більше шкоди, ніж користі.

Однак, вчені, які вивчали лестощі й реакції людей на них, виявили кілька дуже важливих речей.

Простіше кажучи, люди завжди намагаються підтримувати когнітивний баланс, намагаючись організовувати свої думки і почуття аналогічним чином.

Тому, якщо лестите людині, самооцінка якої висока, причому лестощі щирі, ви сподобаєтеся їй більше, бо лестощі збігаються з тим, що вона думає про себе.

Однак, якщо ви лестите тому, у кого самооцінка страждає, то можливі негативні наслідки. Цілком ймовірно, що він почне до вас ставитися гірше, бо це не перетинається з тим, як він себе сприймає.

Безумовно, це не означає, що людину з низькою самооцінкою варто принижувати. 

Способи впливу на людей

6. Копіюйте поведінку інших людей

Хитрість: будьте дзеркальним відображенням поведінки іншої людини.

Дзеркальне відображення поведінки також відоме як мімікрія, і це щось, що певному типу людей властиво за їхньою натурою.

Людей з цією навичкою називають хамелеонами, оскільки вони намагаються злитися зі своїм довкіллям шляхом копіювання чужої поведінки, манер і навіть мови. Проте, цю навичку можна використовувати цілком свідомо, і це відмінний спосіб для того, щоб сподобатися.

Дослідники вивчали мімікрію і виявили, що ті, кого копіювали, були дуже прихильно налаштовані щодо людини, яка їх копіювала.

Також фахівці дійшли ще одного, більш цікавого висновку. Вони виявили, що люди, у яких є наслідувачі, набагато прихильніше ставились до людей загалом, навіть до тих, хто не був залучений до дослідження.

Цілком ймовірно, що причина такої реакції криється в наступному. Наявність людини, яка дзеркально відображає вашу поведінку, підтверджує вашу значущість. Люди відчувають більшу впевненість в собі, таким чином, вони щасливіші й добре налаштовані щодо інших людей. 

Психологія впливу на людей

5. Користуйтеся втомою

Хитрість: просіть про послугу, коли бачите, що людина втомилася.

Коли людина втомлюється, вона стає більш сприйнятливою до будь-якої інформації — чи то до звичайного висловлювання про щось, чи до прохання. Причина в тому, що коли людина втомлюється, це відбувається не тільки на фізичному рівні — її ментальний запас енергії також виснажується.

Коли ви звертаєтеся з проханням до втомленої людині, найімовірніше, ви не отримаєте чіткої відповіді одразу, а почуєте: «Я зроблю це завтра», — бо вона не захоче ухвалювати жодних рішень на даний момент.

Наступного дня, найшвидше, людина справді виконає ваше прохання, бо на підсвідомому рівні більшість людей намагаються тримати своє слово, тому ми стежимо, щоб те, що ми говоримо, збігалося з тим, що робимо. 

Психологічний вплив на людину

4. Пропонуйте те, від чого людина не зможе відмовитися

Хитрість: почніть розмову з того, від чого співрозмовник не зможе відмовитися, і ви досягнете того, що вам потрібно.

Це зворотний бік підходу «дверима в обличчя». Замість того, щоб почати розмову з прохання, ви починаєте з чогось незначного. Щойно людина погодиться вам допомогти в малому, або просто погодиться на щось — можна пускати в хід «важку артилерію».

Фахівці перевірили цю теорію на маркетингових підходах. Вони почали з того, що просили людей висловити підтримку на захист тропічних лісів і довкілля, що є дуже простим проханням.

Щойно підтримка була отримана, вчені виявили, що тепер людей набагато легше переконати купити продукти, які сприяють цій підтримці. Втім, не варто починати з одного прохання й одразу ж переходити на інше.

Психологи виявили, що набагато ефективніше зробити перерву в 1-2 дні. 

Прийоми впливу на людей

3. Зберігайте спокій

Хитрість: не слід поправляти людину, коли вона не права.

У своїй знаменитій книзі Карнегі також підкреслював, що не слід говорити людям про їхню неправоту. Це, як правило, ні до чого не приведе, а ви просто потрапляєте в немилість до цієї людини.

Насправді є спосіб показати незгоду, продовжуючи при цьому ввічливу бесіду, не кажучи нікому про те, що він не правий, але вразивши ego співрозмовника до глибини душі.

Метод був винайдений Реєм Ренсбергером (Ray Ransberger) і Маршаллом Фріцем (Marshall Fritz). Ідея доволі проста: замість того, щоб сперечатися, вислухайте те, про що говорить людина, а потім спробуйте зрозуміти, що вона відчуває і чому.

Після цього вам слід пояснити людині ті моменти, які ви з нею поділяєте, і використовувати це як відправну точку для роз'яснення своєї позиції. Це зробить співрозмовника прихильнішим до вас, і він, найімовірніше, прислухається до того, що ви говорите, при цьому не втративши свого обличчя. 

Вплив людей одне на іншого

2. Повторюйте слова свого співрозмовника

Хитрість: перефразуйте те, що говорить людина і повторюйте те, що вона сказала.

Це один з найдивовижніших способів впливати на інших людей. Таким чином ви показуєте своєму співрозмовникові, що ви насправді його розумієте, відчуваєте його почуття і ваша емпатія щира.

Тобто, перефразовуючи слова свого співрозмовника, ви досягнете його прихильності дуже легко. Це явище відоме як рефлективне слухання.

Дослідження показали, що коли лікарі користуються цим прийомом, люди більше розкриваються перед ними, й їхня «співпраця» виходить більш плідною.

Це легко використовувати і в бесіді з друзями. Якщо ви слухатимете, що вони говорять, а потім перефразовуватимете сказане, формуючи запитання для підтвердження, вони почуватимуться дуже комфортно з вами.

У вас буде міцна дружба, і вони активніше дослухатимуться до того, що ви говорите, оскільки вам вдалося показати, що ви про них дбаєте. 

Методи впливу на людей

1. Кивайте головою

Хитрість: трохи кивайте головою під час розмови, особливо якщо хочете попросити про щось свого співрозмовника.

Вчені виявили, що коли людина киває, слухаючи когось, вона з більшою ймовірністю погодиться зі сказаним. Вони також виявили, що якщо ваш співрозмовник киває, то ви в більшості випадків також киватимете.

Це цілком зрозуміло, бо люди часто несвідомо імітують поведінку іншої людини, особливо тієї, взаємодія з якою принесе їм користь. Тому якщо ви хочете додати ваги тому, що говорите, регулярно кивайте під час розмови.

Людині, з якою ви говорите, буде важко не кивати у відповідь, і вона почне позитивно ставитися до виданої вами інформації, навіть не підозрюючи про це.

+1
184
RSS
22:24
+1
Щодо останнього прийому: коли журналісти беруть інтерв'ю, то здебільшого кивають співрозмовникові. Особливо це помітно на телебаченні.
07:51
+2
Дякую, друже. Буду читати.

Випадкові Дописи