До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Літак для післязавтра

Літак для післязавтра
Джерело матеріалу:

Ті, кому доводиться часто літати літаками комерційних авіаліній, напевно звернули увагу на те, що більшість літаків мають приблизно однаковий вигляд. Це обумовлено тим, що візуально впадає в очі два двигуна, по одному під кожним крилом у більшості літаків, і все інше виглядає приблизно однаково.


Звісно, різниця в розмірах — безумовна. Але в літак, який перевозить до 100 пасажирів, і в величезну машину на кілька сотень мандрівників, вкладена приблизно одна і та сама концепція. Лише найбільші аероплани мають чотири двигуни — та й це розглядається, як якийсь анахронізм.

Причому, подібний дизайн використовують всі провідні авіакомпанії, включно з Боїнгом і Ейрбасом. Безумовно, ближче знайомство з конкретним літаком покаже відмінність в потужності й економічності двигунів, кількості легких, композитних матеріалів, використаних при складанні конкретної моделі, але решта — давно усталене і за десятиліття уніфіковане настільки, що треба бути дуже спостережливим і досвідченим мандрівником, аби зрозуміти, на якому ж літаку відбувається ваша подорож.

Та ось група дослідників анонсувала концептуально новий тип цивільних авіалайнерів. Співдружність італійських і голландських розробників поставила собі за мету знайти спосіб радикально поліпшити комерційні властивості літака. Себто, вони вирішили знайти спосіб різко підвищити ефективність літака, який повинен мати звичні габарити й інші експлуатаційні характеристики, щоб не перебудовувати під них наявну інфраструктуру і при цьому — підвищити економію палива одразу наполовину або підвищити потужність двигунів на стільки ж, при стандартній витраті палива, що може дозволити перевозити більше пасажирів чи на одному і тому ж обсязі палива, здійснювати більш далекі перельоти.

В основу своєї ідеї, була покладена давня концепція «кругового крила». Насправді, цій ідеї близько ста років, проте вона не мала розвитку і навіть достатнього дослідження, в момент її виникнення. Згодом, про неї успішно забули, а тепер вона виглядає настільки незвичайною, що навіть зовнішній вигляд літака з подібною конструкцією крила, виглядає футуристично.

Одночасно дві групи вчених почали роботу над проектом «Parsifal». Голландські фахівці проводять комп'ютерне моделювання всіх параметрів майбутнього аероплана, а італійські колеги з Пізи створюють прототип, на якому можна відслідковувати особливості поведінки незвичайного крила, при його русі.

Роботу фінансує ЄС і в разі успіху, до 2030 року планується запустити в небо перший літак з незвичайною конструкцією крила і якщо він дійсно зможе показати той рівень економічності, який закладається спочатку, і при цьому не створить якихось додаткових проблем при його експлуатації та обслуговуванні, до 2035 року — може дійти до стадії серійного виробництва. Якщо це станеться, то ми почнемо забувати той вид літаків, який вже не змінювався десятиліттями.

Автор — Anti-Colorados

+3
136
RSS
14:49
+2
_ангел Яка краса!.. _ангел
16:08
+2
Кругове крило? Економічність мабуть досягається за рахунок зростання підйомної сили?
НМД, схоже на біплан. Однак аеродинаміку «кругового крила», коли верхня площина зміщена назад у порівнянні з нижньою + при наявності зворотної стріловидності верхньої площини, і справді потребує ретельних досліджень.

Випадкові Дописи