Про реальний вплив школи на душу людини (Частина 1)

Про реальний вплив школи на душу людини (Частина 1)

Передмова

Ця стаття була раніше призначена для одеського сайту дітей індіґо. Після її отримання сайт і клуб закрились назавжди…


Усім нам чудово відомо, яке веселе життя було там, але мало кому відомо про те, чому школа так шкідливо діє навіть на тих людей, які підкоряються її канонам. На перший погляд це навіть важко пояснити, чому здавалося б якщо людину вчити тільки доброму, вкласти частину своєї душі в неї, а потім отримати результат прямо протилежний очікуваному. Чому, здавалося б, протягом майже всієї своєї історії школа маючи спрямованість на добро і мораль, дає прямо протилежні наслідки?

Отже, перша причина цього вельми загадкового результату полягає в тому, що в цьому навчальному закладі викладається до божевілля принизливо мало інформації дійсно необхідній людині. Сумний парадокс, але це так. Підтверджується це такими цікавими аргументами:

1) більшість тієї інформації яку там надають ми не сприймаємо/розуміємо навіть у тому випадку якщо вона дійсно нам потрібна. У цьому ви можете переконатися не тільки на собі і своїх однокласниках, але й на вчителях. А саме тих самих, які постійно навіюють про необхідність навчання — просто перевірте, як добре вони знають шкільну програму за межами предмету їхньої спеціалізації. І тоді все про цього «вчителя» стане зрозуміло. Кричущим підтвердженням моєї думки є також і те, що в молодших класах нас вчить завжди один вчитель, а в старших — ціла система вчителів. Якщо людина дійсно здатна вмістити всі ті знання про життєву необхідність яких нам постійно тлумачать, і в тій мірі як від нас цього вимагають, то нехай у рядах тих же вчителів повстане хоча б одна людина яка б задовольнила ці вимоги, які пред'являють нам, а не їм. Легко вчити когось, але чомусь важко буває домогтися самому. Якщо би ці знання були так дійсно потрібні людині як у цьому переконують педагоги на тому рівні як від нас вимагають, то як вони самі живуть не володіючи ними? А як ми без них живемо вже будучи дорослими? Як можна жити, не володіючи життєво необхідними знаннями? Питання риторичні, чи не так?

2) Навіть якщо та інформація при всьому своєму мізері чимось корисна, то це за великим рахунком речі в більшості своїй загальновідомі (наприклад, тривалість доби, року і т.п.), або легко доступні (в процесі міркування над проблемою, це наприклад, прості бухгалтерські розрахунки). Тоді саме собою напрошується закономірне питання, якщо вищесказане істинно, то навіщо тоді ці факти вивчати в цьому місці в цей час і в такій обстановці? Одна з ознак нормальної, свідомої, повноцінної людини є вміння розумно розподілити свій час. Мабуть на наших наставників це не схоже… Так як вони і без того витрачають наш дорогоцінний час життя часто на всякий непотрібний навчальний матеріал. Ще одним підтвердженням непотрібності саме сучасної шкільної освіти є відповідь на одне дуже відверте питання, яке кожен вчитель або учень повинен задати сам собі: який відсоток з отриманих у школі знань РЕАЛЬНО знадобився в житті? І чесно і відверто відповівши на нього, ви дізнаєтеся, наскільки потрібна школа в тому вигляді, в якому вона зараз є. Навіщо вчити те, що не потрібно? Це теж питання риторичне, а особливо тоді коли вчитися важко, і мета цих страждань незрозуміла.

Те, що необхідно знати Те, чому навчають у школах
Правознавство — кожному доведеться жити в державі, яка підкоряється деяким встановленим правилам (законам). Від знання або не знання їх залежить дуже багато в житті людини…
Курс правознавства вивчається лише в 9 класі в українських школах, а в росіян в 10-11 класах вивчається суспільствознавство, яке стосується нашого предмету лише частково. Рівень викладання не відповідає мінімальним знанням, які необхідні для нормального життя людини в суспільстві.
Філософія — кожній людині доведеться визначити свій сенс життя, тобто осягнути мету існування людини на Землі. Від цього буде залежати все подальше життя людини, при цьому починаючи від самих дріб'язкових речей (стані побутових умов, форми поведінки) і закінчуючи великими (способі мислення, а також різноманітних практичних наслідків його діяльності). У школі філософія майже не вивчається. Предмет «людина і суспільство» частково хоча і зачіпає ці теми, але рівень викладання там абсолютно не відповідає запитам душі. У примітивному рівні викладання можна легко переконатися, прочитавши цей підручник навіть частково.
Статеве виховання — більшість молодих людей все ж мріє мати хорошу повноцінну сім'ю (це стосується тих, хто її не має). Тому знання способів її правильного створення є питанням, яке є дуже важливим, і від його знання і виконання залежить майже все подальше життя людини. У неофіційній формі цей предмет зі школи ніколи не виключався. Іспити з нього здають хлопчики і дівчата вже на дискотеках серед загальної атмосфери нехлюйства, пияцтва і розпусти. Повірте там в таких умовах сім'я створюється дуже швидко…
А в офіційній освіті цей предмет існував недовго (до революції), потім його вилучили. У школі вся інформація з приводу створення сім'ї зараз укладена в курсі біології в 9 класі (будова і функції статевих органів).
Мабуть зараз мало кого з педагогів хвилює, те, що понад 50% шлюбів закінчуються розлученням, і те, що проблема духовності стоїть на рівні глобальних проблем людства.
Валеологія — наука про здоров'я, а також принципи його розвитку та збереження. Упевнений, що кожен хоче, щоб його життя було щасливим, і в ній не були присутні хвороби взагалі. Але сувора дійсність нам постійно нагадує про свої неминучі закони. Так от валеологія як раз покликана, для того щоб якісно полегшити наше життя, зробити його більш радісним і повноцінним. У школі цей предмет тільки згадується в курсі біології. Зате там (в школі) вас безкоштовно можуть навчити таким «корисним» звичкам як блуд, куріння, матюки, нехлюйство, нерегулярне і регулярне вживання алкогольних напоїв, (подекуди) наркоманія. Для того щоб морально виховати людину необхідна довга, ретельна і копітка робота з нею уважного, доброго, чуйного наставника.
Християнська етика — це предмет присвячений основам християнської моралі та поведінки, а також способом їх практичної реалізації. Віруюча ви людина чи ні, але, напевно, ніхто з психічно повноцінних людей не був би проти цього виховання, адже там діти вперше знайомляться з фундаментальними істинного християнства. Християнську етику в тих нечисленних школах в Україні де вона викладалася повністю вилучили навіть як факультатив. Причина — міжконфесійні протиріччя, і відсутність кадрів, які могли здійснювати викладання цього предмету на належному рівні. Між іншим останнє особливо дуже актуально якщо врахувати, що це відбувається в державі яка ось понад 1000 років існує як християнська! Сама Біблія тільки, по суті, згадується в курсі всесвітньої літератури, а в американських школах молитву заборонили в 1963 році. У пострадянських країнах її навіть не думають вводити.

У кожної нормальної людини в житті є шкала цінностей: що більш важливо, а що менш, що потрібно робити раніше, а що можна потім. З наведеної вище таблиці можна зробити висновок, що дітям просто-на-просто хочуть вселити абсолютно збочені поняття про ці речі. Тепер розглянемо інший бік тієї ж медалі:

Те, що необхідно знати Те, чому навчають в школі
Алгебра та геометрія. Не дивлячись на те, що клас може не мати математичного профілю, все ж ці предмети завжди чомусь були в пошані. Їм майже завжди відводитися більше часу, ніж іншим предметам. Я зовсім не заперечую значення набуття знань в цих двох областях як передумову подальшого розвитку людської цивілізації. Але в реальному житті домінуюча більшість знань, які нам викладають, виявляється непотрібною. Це відбувається тому, що ми отримуємо знання майже професійного рівня, але більшість з нас не бажає мати з математикою зв'язку на рівні професії. Але, незважаючи на це її в однаковій формі нав'язують всім.
Фізика і хімія. Починаючи з сьомого класу (якщо не раніше) ці предмети входять в «шкільний раціон». Їм зазвичай відводиться середньостатистичний час. Але, на жаль цим двом наукам не вистачає дуже важливого елементу: замість того щоб пояснити, як і що працює в цьому світі, нам в гнітючому ступені пояснюють, як вирішувати задачки, а це, крім того, що майже не знадобиться (тим, хто не пов'язує з цим своє життя), до всього закриває від нас ту частину цих наук, яка сприяє формуванню світогляду. А те, що може допомогти в реальному житті там майже не викладається. Наприклад: ви абсолютно не навчитеся ремонтувати телевізор навіть у тому випадку, якщо фізику ви знаєте досить добре на шкільному рівні.
Всесвітня історія та історія Батьківщини. Знання історії є необхідним моментом світогляду кожного, хто усвідомлює себе людини. У школі є відносно достатньо часу для викладання цього предмету. Але, на превеликий жаль методи викладання абсолютно непридатні для формування світогляду: у всіх історіях переважна більшість уваги концентрується на датах і подіях. А не на їхніх істинних причинах і наслідках. Нехтування існуванням духовного світу, а також ігнорування тих наслідків, які він спричиняє на світ матеріальний в історичному контексті, є глибоким незнанням, що з себе представляє людина і тонка реальність, яка постійно її оточує, і як наслідок — повне незнання законів духовного світу і невміння жити за ними. А що це людині може коштувати, кожен висновки робить самостійно ...(… заплата за гріх — смерть… (Рим.6:23)). Хороший приклад правильного викладання історії лежить тут nauka.bible.com.ua
Всесвітня література є звичайним шкільним предметом, метою появи якого є якісно оновити культуру і духовний світ людини зі скарбниці мудрості інших народів. Викладається він на досить хорошому рівні. Але знову ж, на жаль, домінуюча більшість того, що є в програмі всесвітньої літератури зовсім не відповідає її покликанню. Серед творів іноземних авторів є багато великих шедеврів, які обминула шкільна програма, що ж, як і безліч інших корисних факторів в школі, які там могли б бути і яких там немає. Але в той же час, з моїх особистих спостережень, викладачі з якими мені доводилося спілкуватися, як втім і я, переконані в тому, що цей предмет в більшості напханий творами «краса» яких покликана відлякати будь-яку свідому людину від читання не тільки творів іноземних авторів, а й від читання книг взагалі.


Продовження:

Про реальний вплив школи на душу людини (Частина 2)

Про реальний вплив школи на душу людини (Частина 3)

0
412
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!

Випадкові Дописи