До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

​Парад, процесія, хода, карнавал. Частина 1

​Парад, процесія, хода, карнавал. Частина 1

Я довго, навіть, дуже довго перетравлюю інформацію, особливо ту, яка приходить на енргетичному рівні. Так сталося й цього разу.

Ще коли наш новий преЗЕдент оголосив про відміну військового параду на День Незалежності, мене почав гризти якийсь хробачок в голові, закралася якась думка, але чіткого формулювання вона не мала і просто муляла. Потім оголосили про Марш Гідності. Тоді настав і сам День Незалежності, і всі ми дивилися і офіційне шоу і народний парад. Нарешті пан Тимур написав свою статтю про карнавалізацію сучасного життя, і ми всі дружно ось уже тиждень її обговорюємо. І весь цей час думка-хробачок крутилася в моїй голові. Поки нарешті сьогодні вона кристалізувалася.

У нашого пана Анатолія є постійне питання: «А для чого люди?». Я його трохи перефразую: «А для чого паради, процесії, карнавали?»

Коли я була ще школяркою, на парад, нас, дітей, примушували ходити вчителі. Якось логічно пояснити необхідність того ходіння вулицями міста нам ніхто не міг. І ми мали таку собі приказку-пояснення того дійства (подаю мовою оригіналу):«Организованой толпой коровы шли на водопой. Пой-пой-пой-пой, пой-пой-пой-пой». Бо треба було ходити організовано і бажано з піснями.

Скільки існує писана історія нашої цивілізації, стільки в ній описуються паради й пишні процесії. Вони були вже у Давньому Єгипті та Шумері. На стінах пірамід і храмів є безліч зображень урочистих проходжень організованого натовпу людей вулицями міста, навколо храмів чи статуй богів. До виникнення великих міст і перших держав люди святкували інакше, вони влаштовували бенкети, їли, пили, танцювали, проводили релігійні церемонії, приносили жертви. Але у них не було потреби кудись ходити «організованим натовпом». Така потреба з’явилася разом з виникненням державного устрою, структурованого суспільства, зі складними соціальними процесами. Виходить, що паради й процесії є ознакою цивілізованості, структурованості суспільства.

Спершу розберемося з значенням цих слів, щоб не плутатися. Нам на допомогу приходить Вікіпедія:

Пара́д (фр.parade, ісп.parada, від лат.paro) — урочистий огляд військ, спортсменів, організоване, спільне проходження людей з нагоди свят чи пам'ятних дат під супровід музичних маршів та з дотриманням встановленого церемоніалу.

Парад військовий — проходження військ з бойовою технікою урочистим маршем з нагоди офіційних свят та різних торжеств. Паради військ проводяться на відзнаку державних свят, а також важливих подій державного та військового значення за особливим розпорядженням.

Парад як військовий ритуал є найскладнішою формою синхронізації руху великої кількості особового складу та техніки. Основним об'єднуючим матеріалом військового параду є марш з його підкресленою імперативністю, чітким пунктирним ритмом і незмінною розміреністю темпу, що утримується диригентом військового оркестру упродовж виконання усього ритуалу.

Дефіляда (або дефіле; від фр.Défilé). — це театралізована вистава, яка включає в себе виконання популярних мелодій з одночасними перешикуваннями оркестрових груп та окремих виконавців. Більш складною формою дефіле є плац-концерт. Структура плац-концерту передбачає виконання концертної, маршової музики за участю солістів, хорів, танцювальних колективів.

Парад цивільний окремого визначення не має і у Вікіпедії замінюється на синоніми: марш, демонстрація. В цьому ж значенні використовується слово – ходотон, але у Вікіпедії його ще не має.

Демонстр́ація — масовий марш як публічне вираження соціально-політичного настрою; організована форма політичних дій, оскільки в нього є організатори, цілі та завдання (наприклад, домогтися якомога більшої підтримки виборців на користь того чи іншого кандидата і виграти виборчу кампанію).

Марш (Великий тлумачний словник української мови, бо Вікіпедія прирівнює його до демонстрації)

1.Ритмічна хода в строю.

2.Організований масовий хід для висловлювання солідарності в чому-небудь, протесту проти чого-небудь і т. ін.

3.Пересування військ похідним ладом на дальші відстані; похід.

4.Музичний твір, що має енергійний, чіткий ритм і такт, який відповідає розміреній ході.

5.Частина сходів між двома майданчиками.

Процесія (лат.processio, від procedere — «йти попереду», «передувати»), також похід — група людей, що пересувається кудись з певною метою, зокрема під час урочистих подій (свята, весілля, похорону).

Згідно з наказом МВС «Про затвердження Статуту патрульно-постової служби міліції України» від 28.07.94 N 404), «Вуличний похід проводиться з тією ж метою, що і демонстрація, мітинг, однак відрізняється меншою динамікою, відсутністю мітингово-демонстраційної атрибутики».

Карнавал – Первісно в Італії — наприкінці зими свято з народним гулянням, маскарадом, вуличним походом.

Всі ці слова гарно описують процес і його різновиди. Спільним для всіх є:

  • Велика кількість людей
  • Поділ на тих, хто йде, і тих, хто стоїть і дивиться
  • Структурованість, більша чи менша
  • Узгодженість дій, синхронність
  • Рух в одному напрямку, але переважно без кінцевої точки прибуття
  • Однаковий темп і ритм, які переважно регулюються гучною музикою
  • Емоційність, енергетика

Останній пункт особливо цікавий. Всі ці дії мають на меті вироблення енергії? Нічого не нагадує? Вертаємося до Вікіпедії:

Магнітне поле — складова електромагнітного поля, яка створюється змінним у часі електричним полем, рухомими електричними зарядами або спінами заряджених частинок. Магнітне поле спричиняє силову дію на рухомі електричні заряди. Нерухомі електричні заряди з магнітним полем не взаємодіють, але елементарні частинки з ненульовим спіном, які мають власний магнітний момент, є джерелом магнітного поля і магнітне поле спричиняє на них силову дію, навіть якщо вони перебувають у стані спокою.

Магнітне поле утворюється, наприклад, у просторі довкола провідника, по якому тече струм або довкола постійного магніту.

Тобто мільйони людей, в усіх куточках планети, протягом тисячоліть виробляли магнітне поле і якусь енергію!!! Для чого чи для кого? Куди йшла та продовжує йти ця енергія?

Еґре́ґор (дав.-гр. ἐγρήγοροι — «дух-охоронець») — в окультних давніх і новітніх релігійних рухах а також теоріях — «душа», «стани», «ментальний конденсат», який породжують думки й емоції людей; відтак еґреґор набуває самостійного буття.

Сила і довговічність еґреґора залежить від узгодженості і чисельності групи.

Теорію еґреґора не визнає офіційна наука, хоча й не може заперечити факт їх існування. Французький письменник Серж Ютен дає «еґреґору» таке визначення — «структурна психологія народу».

Щоб наочно уявити, що таке «еґреґор», уявіть гурт, колектив людей, об'єднаних ідеєю, наприклад, фанатський клуб, партію політиків. Вся їх енергія, думки і емоції будуть формувати якусь субстанцію. Таким чином, можна розуміти під «еґреґор» сукупність загальних мислеформ людей.

Можна припустити, що поки люди жили малими групами, егрегорів не існувало, бо не було достатньо енергії для їх виникнення. А з утворенням міст і держав, які формували спільні ідеї для великої кількості людей, почала виділятися надлишкова ментальна енергія, яка й породила егрегори. Щоб рости й розвиватися, егрегорам потрібно було ще більше енергії. А де ж її взяти, якщо люди зайняті буденними справами? От і стали проводити пишні церемонії, процесії та паради, на яких люди виділяли надлишкову енергію і підживлювали свій егрегор.

Тепер повертаємось до сучасної України.

До грудня 2013 року егрегор України був слабеньким, бо кожен думав про своє, не було спільної ідеї, але з початком Майдану почав швидко рости й набирати сили. І зараз він уже достатньо сильний, щоб керувати процесами в країні. Тому заборона параду новим президентом викликала інстинктивний спротив усіх прибічників України, її незалежності та нашого егрегора. Це ж він без параду залишиться голодним, почне слабшати, а ми цього не хочемо. От і виникла ідея народного Маршу Гідності.

Чим частіше українці будуть виходити на патріотичні паради й демонстрації, тим сильнішим буде егрегор України. Зараз у нас склалася майже ідеальна ситуація. Маємо в календарі чотири дати для проведення парадів і маршів:

День вишиванки – травень

День Незалежності – 24 серпня

День захисника України – 14 жовтня

День народження Степана Бандери – 1 січня

При чому, за моїми відчуттями, День вишиванки і День Незалежності мають жіночу енергетику і повинні залишитися цивільними маршами. А військовий парад краще проводити 14 жовтня, бо він має чоловічу енергетику, хоч це і є церковне свято Покрови. Так само чоловічу енергетику має і смолоскипна хода в стилі мілітарі 1 січня.

Далі буде.

Дзвінка Сопілкарка

+2
109
RSS
23:20 (відредаговано)
+4
Ще й із продовженням?! _чудово Ооооо, солідняк!..

Нарешті пан Тимур написав свою статтю про карнавалізацію сучасного життя, і ми всі дружно ось уже тиждень її обговорюємо.
У нашого пана Анатолія є постійне питання: «А для чого люди?». Я його трохи перефразую: «А для чого паради, процесії, карнавали?»

Прикметно те, що ми з Вами та другом Анатолієм час від часу «підігріваємо» одне одного запитаннями й ідеями. А ця стаття про «карнавалізацію» прикметна тим, що хоча Нудний Пенс її не начитав і не зробив на її основі відеоролик (замотався, сердега) — проте й без цього стаття набрала несподівано багато переглядів: станом на сьогодні — вже 785, хоча зазвичай мої матеріали на Світочі набирають за тиждень 50-100 переглядів, не більше.
_наляканий
А ця інфа несподівано «розповзлася», хоча й не настільки потужно, як могла б у разі начитування й монтажу відео…
Прикметно те, що ми з Вами та другом Анатолієм час від часу «підігріваємо» одне одного запитаннями й ідеями.

Погоджуюся, у нас часто спрацьовує синергетичний ефект.
23:34
+4
До грудня 2013 року егрегор України був слабеньким, бо кожен думав про своє, не було спільної ідеї...

_наляканий А Ви мали з ним справу до грудня 2013 року?! _наляканий
Я мав справи з еґреґором Києва, відколи в 1968 році мама розповіла мені на Байковому цвинтарі про Куренівську трагедію. Ну так, на той час мені булр лише 5 років… Але ж пізніше я виріс! І чудово розумію, що написати отакий роман + пробити його книжкову публікацію без допомоги вищих сил було неможливо!
Але то ще не був ереґор всієї України — лише Києва, а тому значно менший і слабший. А от до еґреґора України я вже підключився, мабуть, році в 1998, коли завдяки Володі Даниленку замислився про розмову письменника з духами його землі їхньою (духів) мовою.
Отож я б не сказав, що до грудня 2013 року еґреґор України був аж таким слабеньким. Все відносно! Для окремо взятого письменника це була неабияка сила, в усякому разі…
_не_знаю
Я живу на периферії, тому егрегор України вперше відчула під час Помаранчевої Революції.
А от те, що у нас кожен думає про своє, відчуваю і досі. Варто виїхати зі Львова на 100 км, як я на фізичному рівні відчуваю зміни ментальності.
00:10
+3
Останній пункт особливо цікавий. Всі ці дії мають на меті вироблення енергії? Нічого не нагадує?

Нагадує «Матрицю» — про «людей-батарейок»:


_наляканий _наляканий _наляканий
Ну, це на глобальному рівні. А я поки що про трохи менший формат говорю.
00:26 (відредаговано)
+4
… але з початком Майдану почав швидко рости й набирати сили.

Перепрошую, а чому Ви не подали визначення Майдану?! Звісно, це не хода… проте організоване зібрання людей, яке в грудні 2013 року активізувало еґреґор України, про що Ви самі ж написали! Тим паче, в цьому понятті є низка підрубрик:
Майдан — масовий, неформальний народно-визвольний рух в Україні, зокрема проти антинародних режимів Кучми, Януковича та за громадський контроль над владою.
Перший Майдан — ретроспективна назва демонстрантів на Майдані Незалежності у Києві у період з 22 листопада 2004 року до кінця грудня 2004 року, що брали участь у Помаранчевій революції, підтримуючи кандидата на посаду Президента України Віктора Ющенка.
Податковий майдан
Євромайдан — масові протести в Україні, які розпочалися 21 листопада 2013 року як реакція на рішення Кабінету Міністрів України про призупинення процесу підготування до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом.
Майдан — інша назва Євромайдану та протестного руху на Майдані Незалежності під час Революції гідності
Автомайдан
Антимайдан
Третій Майдан — гіпотетична наступна революція в Україні.
— Майдан — масовий, неформальний народно-визвольний рух в Україні, зокрема проти антинародних режимів Кучми, Януковича та за громадський контроль над владою.

Це буквальний фізичний рівень, яким будуть займатися офіційні історики.
Я маю доступ до трохи глибшого — енергетичного. І для мене визначення звучить так:
Майдан — стихійна самоорганізація людей, спричинена синхронним емоційно-енергетичним сплеском.
09:15
+3
Гарний допис, Дзвінко, вітаю! Аж 4 перші коментарі Тимурові. Народ має фізичні тіла. Їх життя має забезпечувати духовна субстанція. Ментальний концентрат, який називають егрегором.
Їх життя має забезпечувати духовна субстанція.

Це дієслово не видається доречним. Бо так виходить, що життя відлюдника, наприклад, не забезпечується нічим — бо немає інших людей, нема й еґреґора…
_не_знаю
Але ж відлюдник живе!.. Отже, еґреґор забезпечує життя не людей як персон, але сукупності людей: фанатської групи, народу та ін…
Навпаки, пане Анатолію, це люди підживлюють егрегор, бо він скоріше енергетичний паразит. Максимум, це може бути взаємовигідний симбіоз.
09:19
+3
Додам, що щирі емоції багатократно підсилюються, коли люди зібрані в громаді. Крім маршів і парадів егрегор України підсилюється і на стадіонах.
10:39
+3
Друг Анатолій написав:

Аж 4 перші коментарі Тимурові.

Я міг би, в принципі, ще й п'ятий коментар написати, причому легко. _сміюсь Просто я чекаю, що пані Дзвінка Сопілкарка самостійно згадає один з 4-х світочанських матеріалів пана Анатолія Коноваленка, який пише «мало, але смачно» ©
_сміюсь Про еґреґори, ритуали, магію, духовність та творення _сміюсь
А також, наприклад, його та свій коментарі на цей матеріал…
Дякую, пане Тимуре, що знайшли той допис. На Світочі вже так багато різної інформації, що важко знайти потрібне, якщо точно не пам'ятаєш назву статті.
12:47 (відредаговано)
+4
День вишиванки – травень; День Незалежності – 24 серпня; День захисника України – 14 жовтня; День народження Степана Бандери – 1 січня


Відносно перших трьох свят у мене заперечень немає.

Але чому, пані Дзвінко, з усього Пантеону українського націоналізму Ви виділяєте одного Степана Бандеру!?

Нагадаю, що Організацію Українських Націоналістів створив славної пам'яті полковник Євген Коновалець разом з соратниками, серед яких був і наступний провідник ОУН полковник Андрій Мельник!
Але чому, пані Дзвінко, з усього Пантеону українського націоналізму Ви виділяєте одного Степана Бандеру!?

Бо смолоскипна хода першого січня проводилася вже неодноразово і майже стала ритуалом. А на чию честь її проводити, не має принципового значення. Можете запропонувати якусь іншу історичну постать, яка народилася взимку.
До речі, буде гарна перевірка для Зеленського. Дозволить чи ні смолоскипи на 1 січня 2020 року. Бо військовий парад 14 жовтня, здається, має бути.
До речі, буде гарна перевірка для Зеленського. Дозволить чи ні смолоскипи на 1 січня 2020 року.

Та хто його питатиме?! Вишикуються, запалять смолоскипи і промарширують!
14:04
+4
Тимуре, я ж написав народу, а не окремих людей. Оскільки духовна субстанція сприяє розвитку НАРОДУ, то можна порівняти між собою рівень розвитку окремих людей з народу і вигнанців (відлюдникіа) з цього ж народу. Таке порівняння явно на користь людей народу, який перебуває під захистом.
14:14
+3
Чи підсилює Егрегор України карнавалізація? Затія Зе із ходою гідності — це пародія на марші і паради. А значить вона ослабила егрегор України. Далі. Відхід від реальності, туман, який напускає К. на українців, твердячи, що ми гравці, а життя наше є ГРОЮ, теж ослабляє егрегор України.
Чи підсилює Егрегор України карнавалізація?

_шкодую Навпаки послабляє. _шкодую
15:06 (відредаговано)
+3
В умовах війни перетворювати державне свято на примітивний карнавал — це свідомо девальвувати державні свята!
Про карнавал буде в третій чатині моїх роздумів. Потерпіть.
01:50
+1
Доказ того, що еґреґор України, мабуть що, таки взявся за преЗЕдента — зміна його риторики, яка вкрай роздратувала Скабєєву:

Відео НЕ клікабельне!

Відео недоступне Перегляньте це відео на YouTube. Власник відео вимкнув можливість відтворювати його на інших веб-сайтах.


А посилання на Ютуб недоступне!
Не працює!
А ви те театралізоване інтерв'ю бачили? Бо в мене не вийшло. Може маєте посилання?
Ось тут усе: як офіційна Хода, так і Марш Захисників України. 5 годин…

Перегляньте це відео на YouTube

Ця фраза і є робочим посиланням. Просто натисніть на неї на чорному екрані, відкриється нова вставка з Ютубом. Я так подивилася.
Ох і понаписували. Буду відповідати поступово. А продовження своїх роздумів потім виставлю.
21:04 (відредаговано)
+2
Бо смолоскипна хода першого січня проводилася вже неодноразово і майже стала ритуалом. А на чию честь її проводити, не має принципового значення. Можете запропонувати якусь іншу історичну постать, яка народилася взимку.


Пані Дзвінко, я настільки розгублений Вашими словами, що навіть не знаю, що Вам відповісти на Вашу фразу!

Смолоскипна хода заради смолоскипної ходи!?
Оце і є практична карнавалізація України! Така ж сама, як і заміна військового параду цього року на шоу на Хрещатику!

P.S.
Обов'язковим ритуалом були радянські демонстрації на 1 і 9 травня, та на 7 листопада. Я теж брав у них участь, але тільки тому, щоб не потрапити в «чорний список».
Обов'язковим ритуалом були радянські демонстрації на 1 і 9 травня, та на 7 листопада.

А в СРСР вміли викорнистовувати енергетику й езотерику, так само, як і в Третьому Рейху.
А в СРСР вміли викорнистовувати енергетику й езотерику, так само, як і в Третьому Рейху.


Я б не ставив знак рівності між ритуалами в Третьому Райху і в СРСР _посмішка
Але це тема окремої розмови.
21:35
+2
Всі ці слова гарно описують процес і його різновиди. Спільним для всіх є:
  • Велика кількість людей
  • Поділ на тих, хто йде, і тих, хто стоїть і дивиться

  • Структурованість, більша чи менша
  • Узгодженість дій, синхронність
  • Рух в одному напрямку, але переважно без кінцевої точки прибуття
  • Однаковий темп і ритм, які переважно регулюються гучною музикою
  • Емоційність, енергетика


Єдине, що відсутнє у цьому переліку, — МЕТА ЗАХОДУ!

Хресна хода, Марш гідності ветеранів, смолоскипна хода 1 січня, гей-парад… за зовнішніми ознаками однакові, але за внутрішнім змістом абсолютно різні. Одні підсилюють егрегор, інші — послабляють!

Випадкові Дописи