Корінь зла

Корінь зла

І побачив Бог, що це добре ...

У Святому Письмі, зокрема в Біблії, розповідається прямо протилежне тому, що люди можуть бачити і знати сьогодні.

Все було створено Богом, який описаний в Писанні. Все мало початок. Абсолютно все. І саме цей Бог дав ПОЧАТОК ВСЬОМУ. Але ніколи, жодним віруючим це не розглядається як причина недостатності, ущербності і гріховності буття. Навпаки, віруючі впевнені, що акт творіння Богом — це єдине джерело всього хорошого.

Кожен раз, коли Бог закінчував процес творення (при чому згідно з Писанням, процес цей не був одноразовим, а поетапним: спочатку творив одне, потім інше) Він, озираючись на створене, помічав, що «це добре». І в самому кінці, коли Він нарешті закінчив свою творчість, Він побачив, що ЦЕ ДОБРЕ. Йому подобалося те, що Він зробив. Він був задоволений своєю роботою. Він вважав, що ВСЕ, що створено ним — досконалість, що не має недоліків. Зла в створеному Бог не бачив. Нічого гріховного, що призвело б до ЗЛА в усьому створеному не було. Все було добре.

Звідки тоді прийшло ЗЛО? На це питання Писання дають відповідь. Виявляється, серед усього іншого, що створив Бог, Він посадив в Райському Саду «дерево пізнання Добра і Зла». І відразу виникає кілька питань. По-перше, якого Зла? Адже по ідеї — Зла Він не створював. Або, якщо створював, то воно Йому подобалося, так як кожен раз Він бачив, що «це добре». Бог посадив дерево пізнання Добра і Зла, і сказав людині: «плодів від дерева пізнання не їжте, бо смертю помрете». Тобто, сама наявність смертності теж ВЖЕ існувала і, на думку Бога — «це добре». По-друге, виявляється поряд з усім був створений ще і спокусник, завдання якого — збити з пантелику Людину. Він теж був створений Богом і теж подобався Богу, бо «це добре».

Спокусник сказав Людині: «ні, не помрете… але відкриються ваші очі, і ви будете, як боги, все знати». Людина піддалася спокусі і скуштувала плодів. До речі, ця сама «спокуса» теж була створена Богом і теж була з категорії «це добре». Так ось, людина з'їла плодів і стала знати. Що саме їй відкрилося? Що саме вона дізналася? А відкрилося людині те, що «це добре» себе не виправдало. У створеному світі не все було так ідеально, не все було Добро, не все було «добре». Про це свідчить все, що нас оточує. Зло є і його багато.

З того самого моменту, коли людина стала «знаючою», разом з цим «знанням» прийшов гріх. Який ВЖЕ був… «І побачив Бог, що це добре».

У підсумку ми маємо наступне:

1) Бог створив все і побачив, що це добре.

2) Це «все» включало в себе і Добро, і Зло. І це, на думку Бога, було добре.

3) Бог заборонив людям розрізняти що є Добро, а що Зло.

4) Спокусник умовив людину отримаати ці знання.

5) Спокусник був за це покараний.

6) Те, за що Спокусник був покараний, було піднесено Богом як ЙОГО милість до нас.

«Я той, хто дарував Вам знання». Ні, не ти, о Аллах, Яхве або як там тебе. Знання нам дарував інший. Той, кого ТИ так не любиш, кого називаєш Злом і Ворогом нам. Якого, за твоїми словами, створив ТИ. І при створенні примовляв: «це добре»

+2
1609
RSS
Дікую, пані Сопілкарко!
Прекрасний матеріал для полеміки!


UPD. Перепрошую, сімейні обставини склалися таким чином, що я був змушений рано (всього лише о 21:30) лягти спати, натомість прокинутися о 4:00. Лише тому не став відповідати розгорнуто ще ввечері. Зроблю це зараз...
Як там казав Шельменко-денщик?.. «Все так, от тільки трішечки не так...» ©

Все було створено Богом, який описаний в Писанні. Все мало початок. Абсолютно все. І саме цей Бог дав ПОЧАТОК ВСЬОМУ. Але ніколи, жодним віруючим це не розглядається як причина недостатності, ущербності і гріховності буття. Навпаки, віруючі впевнені, що акт творіння Богом — це єдине джерело всього хорошого.
Кожен раз, коли Бог закінчував процес творення (при чому згідно з Писанням, процес цей не був одноразовим, а поетапним: спочатку творив одне, потім інше) Він, озираючись на створене, помічав, що «це добре». І в самому кінці, коли Він нарешті закінчив свою творчість, Він побачив, що ЦЕ ДОБРЕ. Йому подобалося те, що Він зробив. Він був задоволений своєю роботою. Він вважав, що ВСЕ, що створено ним — досконалість, що не має недоліків. Зла в створеному Бог не бачив. Нічого гріховного, що призвело б до ЗЛА в усьому створеному не було. Все було добре.

Запитання на засипку: чи все описано в Писанні, або по-іншому кажучи, в Святому Письмі?! Правильна відповідь: не все. От наприклад, де сказано, в який момент і яким чином Бог створив янголів?! Янголи — це другорядні духовні сутності, Божі помічники в духовному світі. Якщо так, то колись же вони мали бути створені?! Нібито так. Інакше звідки взялися ті ж таки херувими?!

І вигнав Господь Бог Адама. А на схід від еденського раю поставив Херувима і меча полум'яного, який обертався навколо, щоб стерегти дорогу до дерева життя.

(Бут. 3:24)

Звідси однозначний висновок: в Святому Письмі (в Писанні) описано не все. Зокрема, не весь процес творення.

Друге запитання на засипку: коли, власне, з'явилося Святе Письмо?! Правильна відповідь: вперше — аж на горі Синай!

І дав Він Мойсеєві, коли закінчив говорити з ним на Сінайській горі, дві таблиці свідоцтва, таблиці кам'яні, писані Божим перстом.

(Вих. 31:18)

Власне, оце й є момент «кодифікації» Божого Слова! До того Тори (П'ятикнижжя Мойсеєва) не існувало. Вперше Тора у вигляді кам'яних скрижалів була дана Мойсею на Синаї й винесена ним звідти:

І повернувся, і зійшов Мойсей із гори, а в руці його дві таблиці свідоцтва, писані з обох їхніх сторін, звідси й звідти вони були писані.
А таблиці Божа робота вони, а письмо Боже письмо воно, вирізьблене на таблицях.

(Вих. 32:15-16)

Далі в нападі гніву Мойсей розбив скрижалі:

І розпалився гнів Мойсеїв, і він кинув таблиці із рук своїх, та й розторощив їх під горою!…

(Вих. 32:19)

Надалі Тора була записана вже у вигляді пергаментних сувоїв від руки тим-таки Мойсеєм за час 40-річних блукань Синайською пустелею.

Третє запитання на засипку: якщо Святого Письма (Писання, Тори) не існувало від початку аж до моменту дарування скрижалів Мойсею на горі Синай — що ж тоді існувало від початку?! На якій підставі євангеліст Іван в часи Ісуса Христа сказав:

Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово.

(Ів. 1:1)

Звісно, християни скажуть, що Слово — це Ісус Христос. Але давайте забудемо поки що про християн, бо апостол Іван говорив це давнім євреям — отже, в їхньому (а не в християнському понятійному апараті мусило існувати якесь «споконвічне Слово від Бога»!!! Інакше давні євреї просто не зрозуміли б євангеліста Івана…

Правильна відповідь: від початку існувала т.зв. усна Тора — система аґадичних та галахічних мідрашів. Лише частина усної Тори була кодифікована на Синаї у вигляді Святого Письма (Писання, Тори).

Тепер повернімося власне до тексту «Корінь зла». У світлі сказаного стає очевидним: автор навмисно чи не навмисно (принаймні я схильний думати саме про ненавмисність) лукавить. Не про все створене Всемогутній говорив, що «це добре» — бо не весь процес творення описаний в Писанні. Зокрема, в усній Торі — в системі аґадичних мідрашів залишилась оповідь про створення янголів загалом і зокрема Сатана — «живого оргАна», ангельського старшини. В системі аґадичних мідрашів залишилась також оповідь про те, як Сатан загордився своєю винятковою особливістю (випромінювати чудову музику при своєму кожному русі), а загордившись — відпав від Всемогутнього. Слідом за Сатаном відпала й частина янголів. Тільки після цього Всемогутній вирішив створити людей — другорядні духовні сутності в тілесних оболонках, на відміну від янголів та тварин, наділені свободою вибору між добром і злом… До моменту відпадіння Сатана з частиною янголів зла не існувало. Після цього Всемогутній вирішив не знищувати зло, але створити людей, наділених можливістю обирати між добром і злом… І пішло-поїхало!..


Останнє запитання на засипку: чому ж була записана (кодифікована) лише частина відомостей?! Чому все розщепилося на Святе Письмо й усну Тору?! Вірна відповідь полягає в тому, що юдаїзм — це дуже герметична релігія (якщо точніше — то просто етична система), від самого початку не розрахована на те, що з нею стануть знайомитися неєвреї. Для євреїв усе зрозуміло: є Всемогутній, є Його Слово — письмова Тора й усна Тора, є система традицій і мова, є носій всього цього — єврейський народ. Все це наша «пісочниця» — будь ласка, залиште її євреям! Ми самі розберемося, що у нас і як…

Але сталося по-іншому: сімдесят тлумачників переклали Тору (Святе Письмо) давньогрецькою мовою. Ясна річ, вони перекладали все точно «в лоб» — себто, лише на буквальному поверхневому рівні «пшат». Інші рівні розуміння Тори при цьому здебільшого випарувалися. Також «за бортом» залишилася як усна Тора, так і мова, і частково система традицій. От так і сталося, що фундаментальне питання про існування зла було нібито навмисно приховане від людей. Насправді ж ніякого злого наміру тут не було: неєвреї отримали те, що хотіли отримати — поверхневий «лобовий» переклад давньогрецькою мовою кодифікованої частини Тори. Решту вони проігнорували.

Адже по ідеї — Зла Він не створював. Або, якщо створював, то воно Йому подобалося, так як кожен раз Він бачив, що «це добре».

От тому й виникають подібні виверти, що неєвреї не знайомі з усною Торою — з аґадичними мідрашами, які розповідають про відпадіння Сатана й те, як Всемогутній розпорядився ситуацією…
07:31
+2
Навчання і вдосконалення це добре? Так! Чи можливо це без змін? Ні! Що забезпечує зміни? Рух! Чи можливий рух без різниці потенціалів? Ні! Хто створив і постійно творить різницю потенціалів? Творець! Світ безмежний? Так! Чи може створити безмежний світ щось обмежене? Ні! То Творець теж безмежний? Так! Чи Творець є чимось ЦІЛИМ? Так! Чи складається ціле із часток? Так! То може Творець і є сукупністю творящих божественних начал? Може бути! Чи можна назвати ці начала Божественною Ієрархією? Так!
Таких питань і відповідей можна написати багато. Можна дійти до того, що знання можуть бути завчасними, а тому небезпечними для людства. Можна здогадатися, що для забезпечення різниці потенціалів потрібен ІНСТРУМЕНТАРІЙ. Можна задуматися над тим, що стан ТЕПЛОЇ ВАННИ не сприяє розвитку. Можна навіть спробувати дати визначення ГАРМОНІЇ. Давайте це зробимо разом.
Прекрасна ідея!!!
08:49
+1
Звідки тоді прийшло ЗЛО? На це питання Писання дають відповідь. Виявляється, серед усього іншого, що створив Бог, Він посадив в Райському Саду «дерево пізнання Добра і Зла». І відразу виникає кілька питань. По-перше, якого Зла? Адже по ідеї — Зла Він не створював. Або, якщо створював, то воно Йому подобалося, так як кожен раз Він бачив, що «це добре».

Подивився я на свій попередній розлогий коментар… і зрозумів, що краще написати окремий матеріал на цю тему, ніж ще одне «простирадло»…


UPD. А ось і цей матеріал — насолоджуйтесь!
08:50
+1
Спокусник сказав Людині: «ні, не помрете… але відкриються ваші очі, і ви будете, як боги, все знати». Людина піддалася спокусі і скуштувала плодів. До речі, ця сама «спокуса» теж була створена Богом і теж була з категорії «це добре». Так ось, людина з'їла плодів і стала знати. Що саме їй відкрилося? Що саме вона дізналася? А відкрилося людині те, що «це добре» себе не виправдало. У створеному світі не все було так ідеально, не все було Добро, не все було «добре». Про це свідчить все, що нас оточує. Зло є і його багато.

Ще один самостійний матеріал напрошується замість чергового «коментаря-простирадла»…


UPD. Ось і другий матеріал з двох обіцяних.
Дякую, що зреагували на цю статейку. Мій задум зробити провокацію для нового витка дискусії вдався.
Шикарний матеріал для дискусії! З пересмикуваннями й усіма іншими необхідними атрибутами!
А загалом-то, автор матеріалу, люб'язно перекладеного Дзвінкою Сопілкаркою, відчутно пересмикує. Ось приклад відчутного пересмикування вже в третьому абзаці:

Кожен раз, коли Бог закінчував процес творення (при чому згідно з Писанням, процес цей не був одноразовим, а поетапним: спочатку творив одне, потім інше) Він, озираючись на створене, помічав, що «це добре». І в самому кінці, коли Він нарешті закінчив свою творчість, Він побачив, що ЦЕ ДОБРЕ. Йому подобалося те, що Він зробив. Він був задоволений своєю роботою. Він вважав, що ВСЕ, що створено ним — досконалість, що не має недоліків. Зла в створеному Бог не бачив. Нічого гріховного, що призвело б до ЗЛА в усьому створеному не було. Все було добре.

Або автор матеріалу не читав Біблію, а лише переповідав те, що чув про неї з чужих вуст — або він пересмикує навмисно.

І сказав Бог: Нехай станеться твердь посеред води, і нехай відділяє вона між водою й водою. І Бог твердь учинив, і відділив воду, що під твердю вона, і воду, що над твердю вона. І сталося так. І назвав Бог твердь Небо. І був вечір, і був ранок день другий.

(Бут. 1:6-8 — український переклад Івана Огієнка)

И сказал Бог: да будет твердь посреди воды, и да отделяет она воду от воды. И создал Бог твердь, и отделил воду, которая под твердью, от воды, которая над твердью. И стало так. И назвал Бог твердь небом. И был вечер, и было утро: день второй.

(Быт. 1:6-8 — русский синодальный перевод)

И сказал Б-г: Да будет свод посреди вод, и будет он отделять воды от вод! И создал Б-г свод и отделил воды, которые под сводом, от вод, которые над сводом. И было так. И назвал Б-г свод небесами. И был вечер и было утро: день второй.

(Берейшит 1:6-8 — перевод Торы на русский язык издательства Шамир)

Запитання на засипку: де, в якому джерелі автор матеріалу «Корінь зла» прочитав, що по завершенні другого дня творіння Всемогутній сказав, що створене ним є добрим?! Де сакраментальна фраза: "І Бог побачив, що добре воно"?! Не маю можливості процитувати 1-й розділ книги Берейшит, вірші 6-8 давньоєврейською мовою (в оригіналі) — але повірте, в паперовому варіанті Тори нічого «доброго» по завершенні другого дня творіння Всевишній не відчував… хоча автор матеріалу «Корінь зла» чомусь саме так і вважає. Або намагається переконати в цьому своїх читачів.

А між тим, одразу декілька причин не радіти результатам другого дня у Всемогутнього були. Назву лише найочевиднішу з них:

І Бог твердь учинив, і відділив воду, що під твердю вона, і воду, що над твердю вона. І сталося так.

(Бут. 1:7)

Це була підготовка до знищення творіння через Потоп! Всемогутній заздалегідь передбачив такий розвиток подій, завчасно приготувався до нього. І звісно ж, радіти такій перспективі Він не міг — а отже, не міг вважати другий день «добрим»…

Єврейські мідраші називають ще три причини для подібного ставлення — менш очевидні:

  • — на другий день було створено Гейном (або геєнну вогненну, або пекло);

  • — на другий день Всемогутній «відділив воду, що під твердю вона, і воду, що над твердю» — а будь-яке розділення (навіть необхідне!) засмучує Його;

  • — робота другого дня не була завершеною, оскільки «нижня» вода була зібрана в моря й океани лише на третій день (Бут. 1:10).

Ось чотири причини, які стримали Всемогутнього від радощів на другий день творіння та від «доброї» оцінки своєї роботи. Отже, Він не вважав, що все створене Ним було добрим!
22:56
+2
Згодна, що переклади та недописки перекручують істину та не дають відчути логіку та суть багатьох писань.
Щодо виникнення зла після падіння Сатани — цікаво, що людство створене було саме для вибору між злом та добром
Але можливість вибору між добром та злом накладає на людину додаткову відповідальність!
00:02
+2
Тимуре, ти ставишся до Біблії як до незаперечного джерела істини? У наведеному тобою цитуванні говориться про ТВЕРДЬ НЕБЕСНУ. Це говориться як про тверду сферу, на якій розміщені Сонце і Місяць. Причому перше світило управляє днем, а друге ніччю. Як ти ставишся до цього? Друге: як ти ставишся до розділення води на ту, що під небесною твердю і на ту, що над небесною твердю? Що про це говорять богослови, а що каже наука?
Друже, ти мене насмішив!!!


Що про це говорять богослови, а що каже наука?

Радянська наука ще в радянській школі пояснила тобі, що якісь там давні богослови з метою пригнічування трудящих мас на замову кровожерів-експлуататорів вигадали твердь небесну, на якій сидить злий істеричний божок, який час від часу проливає на людство води потопу. І в якості доказів тобі підсовували отакі кретинки картинки, бозна коли й ким намальовані:





Ні, ну ти б мене ще спитав про пласку землю, яка лежить на трьох китах! Або на трьох слонах і черепасі! Або як от на цій кретинці картинці!..



Коротше, твої гострі запитання зробили дуже веселим мій вечір, а пошук ілюстрацій — мій ранок! Дякую тобі за ці хвилинки веселощів, мій друже!


А тепер давай-но трохи серйозніше. Отже, почну з того, що пару тисяч років тому ребе Йєшуа га-Машиах сказав такому собі Понтію Пілату:

Моє Царство не із світу цього. Якби із цього світу було Моє Царство, то служба Моя воювала б, щоб не виданий був Я юдеям. Та тепер Моє Царство не звідси…

(Ів. 18:36)

Розумієш, в чім проблема?.. Царство небесне — воно в тонкому світі. Це ті, хто малював наведені вище кретинки картинки, навмисно чи ненавмисно намагалися представити все таким чином, що є один-єдиний світ — наш світ, а не ціла низка тонких світів, які існують паралельно з нашим матеріальним світом! Тож можна досхочу шукати Царство небесне в нашому матеріальному світі й не знайти!!! Це тобі насамперед.

Далі:

У наведеному тобою цитуванні говориться про ТВЕРДЬ НЕБЕСНУ. Це говориться як про тверду сферу, на якій розміщені Сонце і Місяць. Причому перше світило управляє днем, а друге ніччю. Як ти ставишся до цього?

Не знаю, що там кажуть про це якісь богослови — воно мені байдуже. Ти зробив мій вечір і ранок, зокрема, ще й тому, що завдяки тобі я нарешті відшукав парочку клікабельних в Інтернеті збірок єврейських аґадичних мідрашів та коментарів. Ось що сучасний коментатор Тори повідомляє з цього приводу (цитую російською мовою — як в джерелі):

Что за «звезды» сотворил Бог?
Звезды в Библии почти не упоминаются. Практически вот все, что сказано об их сотворении: И создал Бог два светила великие: светило большее, для управления днем, и светило меньшее, для управления ночью, и звезды… Всего одно слово: «и звезды». Так, мелочь какая-то, даром что Солнце — одна из звезд, а в нашей Галактике таких же Светил сто миллиардов. Диссонанс очевиден. Я стал смотреть в словари и разбираться. Оказывается, слово כוכב («звезды») изначально обозначало не гигантские газовые шары, известные нам сегодня, а вообще все, что выглядит как звездочка — в том числе планеты, кометы, астероиды. Т.е. все тела Солнечной системы, кроме Солнца и Луны. Что же хотел сказать нам Всевышний этой фразой? Может быть, поместив это слово в очень «второстепенное» место, он хотел намекнуть нам, потомкам, немного освоившим астрономию, что речь идет — во всяком случае, конкретно в книгах Библии! — не о сотворении Вселенной, а о сотворении Солнечной Системы?

Розумієш?! Давні люди, яким була дана Тора, не зрозуміли би, про що йдеться! Тому Всемогутній змушений був розтовкмачувати їм все в термінах, їм доступних — водночас лишаючи підказки нам, нинішнім! А потім початковий текст був викривлений перекладами (завдяки чому зникли натяки). А потім переклади розтовкмачили оті богослови, як їм було потрібно… Але на те у нас і голова на плечах, щоб відкинути всі викривлення й відшукати початковий сенс! Який геть відрізняється від ідіотизмів радянської школи.


Далі:

Друге: як ти ставишся до розділення води на ту, що під небесною твердю і на ту, що над небесною твердю?

Ось що сповіщає про це мідраш (цитую російською мовою — як в джерелі):

Завершив создание тверди, Ашем назвал ее шамаим (небом).
Название шамаим открывает секрет субстанций, из которых было сделано небо: это огонь (эш) и вода (маим), которые, смешавшись, образовали (шамаим) небо.
Огонь представляет Атрибут Справедливости. Вода символизирует Милосердие. Небо, являющееся обителью Славы Ашема, представляет собой смесь этих двух атрибутов.

Спеціально підкреслюю: ця «твердь небесна» є «обителлю слави Всемогутнього» — отже, справді йдеться про тонкий світ, а не про наш матеріальний.


А тепер додам від себе:

І сказав Бог: Хай станеться світло! І сталося світло.

(Бут. 1:3)

Я не знаю, якими словами можна було краще описати теорію Великого космічного вибуху людям, які не розумілися на сучасній астрономії. Тоє вибачай, друже, але Біблія дуже добре узгоджується з сучасною системою наукових знань!

Випадкові Дописи