До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

ОТРИМАННЯ ДУШЕВНОГО СПОКОЮ. ХРАМ ГЕСТІЇ

ОТРИМАННЯ ДУШЕВНОГО СПОКОЮ. ХРАМ ГЕСТІЇ
Джерело матеріалу:

Цей нехитрий спосіб здобуття «звільнення від дії і страждання» був підготовлений мною кілька років тому при підготовці до одного з жіночих тренінгів, який ми з колегами назвали «сім доріг жіночності».

Завдання тренінгу полягало в спробі зіткнення c кожним з рольових архетипів, персоніфікованих в семи давньогрецьких богинях (Гера, Деметра, Персефона, Гестія, Афіна, Артеміда, Афродіта) визначення його участі / неучасті в актуальному житті учасниць і «включення» відсутньої енергії архетипу.

Навіть ті, хто пам'ятає перерахованих вище богинь з міфів дуже смутно, напевно, зрозуміють нашу з колегами заклопотаність тим, як подати саму «нудну, нецікаву, сіру» Гестію. Немає проблем в тому, щоб зацікавити вічно молодою Персефоною, емансипованою Артемідою, не кажучи вже про богиню любові і краси Афродіту.

Рефлексуючи і обговорюючи все, що нам довелося спостерігати за п'ять годин тренінгу, ми прийшли до висновку, чому однією з найбільш «затребуваних» богинь виявилася саме та, яка, як нам здавалося, не викличе живого інтересу в учасниць. Займаючись архетипами і проводячи тренінг, заснований на архетипових образах і символах, ми, якось піддавшись мейнстріму, забули про найважливіший архетип Тіні.

Той тренінг з усією очевидністю показав, як ми всі втомлюємося від архетипу Маски, від жорстких вимог до себе бути супержінкою, у всьому брати участь, всюди встигнути, ще краще досягти успіху.

Несподівано Гестія вийшла з Тіні, ставши центром, а не, як ми припускали, периферією нашого заходу. Постало питання про людське виживання, причому як духовне, так і фізичне. Учасниці вітали Гестію по праву належними їй почестями, а я (і мої колеги) вилікувалися від односторонньої агнозії. З усією очевидністю стало ясно — термінологія «рольових архетипів» не описує, те з чим ми зіткнулися. А зіткнулися ми не з роллю, а з глибокою необхідністю прояву суті архетипу Гестії.

«Богиня маленького сюжету», що поступилася місцем на Олімпі Діонісу, яка так не вписується в нарцистичні стандарти нашого повсякдення (ну жертва, ні дати ні взяти, в світосприйнятті деяких), раптом стала фігурою, а не аж ніяк не фоном в оточенні милих серцю ідеалів.

Невизнана, неопізнана Тінь небезпечна. Небезпечна тим, що несподівано може зі стократною силою повернути проти нас всі наші зусилля по її вигнанню з раю улюблених масок. Природа Тіні і того її аспекту, який закликає людину до смирення своїх поривів сидіти на божественному Олімпі, всім нам може помститися, загнавши нас в царство Гіпноса. Це можна спостерігати в ситуаціях підвищеної активності людини при досягненні мети, після якої настає спад енергії, байдужість, відчуття нереальності. Все це можна пояснювати в термінах перевитрати енергії, але такі спроби лише далі віддаляють нас від справжньої турботи про душу, якій необхідно щось більше, ніж знайти енергію для того, щоб знову вступити в бій. На цьому я поставлю крапку. Так як мета цієї публікації полягала в описі способу.

Залежно від ситуації і конкретного клієнтського випадку техніка працює досить добре.

Спочатку йде коротка розповідь про Гестію. Гестія по праву свого народження була однією з дванадцяти головних олімпійців, проте поступилася своїм місцем на Олімпі Дионису, богу вина і виноробства.

Вона ніколи не брала участі в інтригах, війнах, якими рясніє грецька міфологія. Архетип Гестії пов'язують зі станом свідомості, налаштованого на своїй духовний компас. Цей архетип наділяється якостями, здатними захистити жінку від хаосу і банальності. Гестії не властиві заздрість, ревнощі, жадоба влади, обожнювання і захоплення. Її не приваблює мода, кар'єрні досягнення і натовпи шанувальників. Таким чином, вона вільна від багатьох пристрастей і огороджена від мук, джерелом яких є бажання володіння. Якщо лише ковзнути по поверхні образу Гестії, вона може справити враження дуже інертної і невиразної. Однак дар її тонкий — це здатність бачити величну простоту кожного моменту. Чистота сприйняття, властива Гестії, дозволяє їй отримувати керівництво зсередини себе.

Техніка.

Просимо клієнтку зайняти зручне положення тіла, розслабитися і закрити очі. Слід переконатися в достатній розслабленості клієнтки. Якщо напруга зберігається, краще провести коротку релаксаційну техніку.

Інструкція.

«Уявіть себі, що йде по тротуару вулиці галасливого міста. Зверніть увагу на перехожих. Зауважте, одні з них радісні, інші сумні, обличчя інших схожі на маску, під якою неможливо зрозуміти який настрій у цієї людини. Подивіться на вітрини магазинів, рекламні банери. Що ще є на вулиці? Автомобілі, які стоять в пробці? Світлофори із звуковим сигналом? Озирніться навколо. І рухайтеся далі.

Тепер поверніть і зайдіть на спокійнішу вулицю, рухайтесь по ній не поспішаючи. Тут можна зустріти рідкісного перехожого. Можливо, один з них виявиться вашим знайомим, можливо, ви зупинитеся на кілька хвилин поговорити, а може бути, тільки привітаєте один одного і рушите далі? Рухайтеся далі… Поверніть ще раз. Ви опиняєтеся в тихому провулку, в кінці якого бачите храм. Це храм богині Гестії. Рухайтеся до нього, огляньте його величний фасад, величний простою суворою красою. Підійдіть до нього… подивіться на двері храму, це масивні, різьблені дерев'яні двері, відкривайте їх, вони легко піддаються, ви входите і опиняєтеся в оточенні повної та глибокої тиші. Зверніть увагу на охайність ретельно прибраного храму. У центрі храму горить вогонь, вдивіться в язики його полум'я, розмірені і неспішні… Загостріть свій слух, що говорить вам тиша? Рухайтеся у напрямку до вогнища, сядьте поруч з ним і вслухайтеся в його велич. Дивіться на вогонь, відчувайте його тепло, його світло і розмірене горіння, спокійне світіння, нехай в ньому кануть всі сумніви, пристрасті, які роздирають, тривоги, вина, все те, що не дає заснути ночами. Впустіть у себе тишу і спокій храму. Якщо Вас терзають якісь питання, дивлячись на вогонь і слухаючи тишу, задайте їх… Слухайте… Будьте уважні і не поспішайте з отриманням відповіді… Можливо, відповідь прийде у вигляді образу або відчуття, можливо ви відчуєте легкий вітерець, що досягне вашого обличчя, або тепло від вогню.

А можливо Ви почуєте привітний голос самої Гестії?

Дайте вогню, палаючому в храмі, переміститися всередину Вас, простежте, які образи виникають при цьому, які закутки душі опромінюються світлом, а які зігріваються. Кожен раз, коли Ви будете ображені, розчавлені вимогами або невдачами, втомлені від суєти, Ви можете приходити в храм Гестії. Тут Ви захищені, тут умиротворення і благодатний спокій. Тут Ваш дім. Посидьте в цьому стані кілька хвилин і відкривайте очі».

Далі відбувається обговорення. «Дім» — це психологічна мета подорожі, де ми єднаємося з духовним центром. Так, у Стародавній Греції дім був священним місцем в силу присутності там вогнища Гестії. Особиста «Гестія» — це символ самості або центр особистості, те, що ми сприймаємо як непорушний внутрішній стрижень, що асоціюється з відчуттям цілісності. Людина зустрічає Гестію щоразу, коли входить в святилище і бачить привітне вогнище. Це може бути дійсно наш будинок, або місце, де ми знаходимо усамітнення і спокій, або робота, або священне місце, або природний ландшафт. Відчувши, що ми опинилися «вдома» (незалежно від часу і місця), ми відчуваємо гармонію і блаженство, — це і є наш особистий міф.

Автор публикації: Макаренко Амалія Олексіївна

+2
211
RSS
19:51
+2
Для мене стало новиною, що Гестія поступилася Діонісу місцем на Олімпі.
19:53
+2
До речі, Олександра Білого ця давньогрецька богиня мала б зацікавити тим, що її символом було… коло!!! Тому храми Гестії мали круглу форму. _чудово
20:05
+2
А чому саме це зробила Гестія? Може вона любила вино?
А-а-а… Поступилася місцем, так. Ну-у-у… чоловікам жінок не зрозуміти. Пожаліла. _стежу
07:20
+2
Друже Олександре, якраз тоді, коли ти публікував цю статтю, мої діти — дочка і зять були в Греції на горі Акрополіс — близько до того місця, де Гестія була такою гречною, поступившись місцем Адонісу.
07:23
+2
А ось і доказ: дочка Ірина у лавровому вінку, сплетеному дружиною Апостоліса: а ось вони на Акрополісі:
07:30
+2
Це вже, Олександре, щось близьке до СИНХРОНІЇ. Ти пишеш про 7 богинь Еллади, а наші діти в цей же час ЗВІДТИ
передають нам вітання. Оціни це друже Тимуре!
Пане Анатолію, в загалі то, цю статтю виставив не Олександр Білий, а я, Дзвінка Сопілкарка. Уважніше дивіться в кінці публікації.
13:32
+2
Дзвінко, так, я був неуважний. Це моя помилка. За неї прошу вибачення. Але щось схоже на синхронію таки відбулося. Ти, Дзвінко, публікуєш про 7 Богинь Еллади, а наші діти (Ірина — авторка СВІТОЧА!) ходять в цей час по тій же землі, де були ці Богині і, зокрема, Гестія.
Мане більше здивувала синхронія з картами Таро. Є дві найпопулярніші колоди, одна — Уейта, друга — Кроулі. Карту Блазня в колоді Уейта асоціюють з давньо грецьким богом Аполоном, а в колоді Кроулі — з Діонісом.

Як тільки я про це прочитала, то мені в руки влізла стаття про Гестію з її жестом доброї волі для Діоніса. От і сумнівайся після цього, що тебе ведуть!!!?
А розумні люди й не сумніваються _танцюю
10:19
+2
Але і наворочено тут у карті. Вільний політ фантазії, якщо не гірше.
Але і ці всі Образи були отримані як результат візуальної медитації.
Агаааа! Отже, так воно і є _ура
Дякую за підтвердження, бо я це тільки припускав, а не знав точно _ура
10:16
+2
Дійсно, цікава богиня. Сестра Зевса, чистий вогонь, поглинута була Хроносом і визволена Геєю, відсторонна від життя богів. Пристанище душевного спокою. Ісусове: мир даю вам, не як світ дає — як Я даю. Дуже, дуже цікаво.

Випадкові Дописи