Літера БЕТ

Літера БЕТ

Зв'язок між буквами алеф і бет не обмежується їхнім сусідством в абетці. Якщо алеф вказує на єдність Всевишнього, то наступна за ним буква бет — на множинність і різноманітність Його проявів у світі, й її чисельне значення — 2. Слово Брія — «творіння» — починається з бет.

Людина не може відчути єдність Творця у всьому розмаїтті буття. Воно сприймається нами тільки умоглядно, сповіщено нам в Одкровенні. Однак створення світу і людини в ньому спричинило появу нової форми сприйняття реальності; світ постає перед творіннями складним, повним суперечливостей і парадоксів. Але саме вони і відкривають дорогу творчості, творенню. Протиборство сил вибудовується в знамениту формулу діалектики: «теза + антитеза = синтез». Синтез, основа творчого потенціалу людини, існує тільки завдяки суперечливостям. Цю ідею можна проілюструвати за допомогою слова Браха — «благословення», — воно також починається з букви бет і утворене від кореня «бет — рейш — хаф», що означає благословення, зміну і збільшення чисельності, тобто саме множинність і здатність до зміни несе в собі благословення. Сама Тора — і, відповідно, розповідь про створення світу — також починається з цієї букви; нею відкривається перший з Десяти висловів, які створили світобудову і поклали початок діалектиці: «На початку (бе-Рейша) створення Всесильним Неба і землі...»

Бет, як ми вже говорили, вказує на подвійність природи світобудови, на можливість синтезу. Світ створений для людей, а призначення людини — творити, реалізуючи закладену в ньому потенцію. Але в цьому їй дарована свобода вибору між добром і злом.

У своєму існуванні творіння не є автономним, воно цілковито залежить від Творця. Натяк на це даний в написанні літери бет, яка немов тягнеться від попередньої, алеф (в івриті, як відомо, пишуть справа наліво). Концепції, втілені в бет, являють собою лише розвиток ідей, переданих буквою алеф. З'єднавшись, назви цих букв утворюють слово алефбет — єврейська абетка, основа навчання.

Назва літери бет пов'язана зі словом байт — «будинок». Вона і за формою нагадує житло, символ родини, спільного творення. Та й що таке сім'я, якщо не синтез початків, двоєдність чоловіка й жінки? Слово байт входить також в поняття Бейт-га-мікдашХрам. Саме в Храмі, що об'єднує дух і матерію, відчувається присутність єдиного Б-га.

+2
381
RSS
01:40
+1
Ще один матеріал на допомогу Дзвінкій Сопілкарці. Як на мене, він дуже важливий саме тому, що з мідраша рабі Аківи випливає висновок: згідно з уявленнями єврейських містиків-кабалістів, Всемогутній творив світ саме літерою бет! Тора починається зі слів «Бе-Ре(й)шит...» — «На початку» (за правилами давньоєврейської мови ці слова пишуться разом). Тому перша книга Старого Заповіту й Біблії в цілому, відома християнському світові як книга Буття, має єврейську назву Бере(й)шит. Тоді як літера алеф в єврейському містицизмі символізує не творення світу, а попередній його стан ще до творення — нереалізований ще «задум», попередню "ідею" творення.
02:11
+1
Протиборство сил вибудовується в знамениту формулу діалектики: «теза + антитеза = синтез». Синтез, основа творчого потенціалу людини, існує тільки завдяки суперечливостям.

Це і є саме те, що я завжди називав «біблійною діалектикою»! Звісно, після того, як прочитав Біблію в оригіналі, а не в переповідках пересмішника Лео Таксіля
І саме такий погляд пояснює, чому євреї ніколи не боялися, не бояться й не боятимуться «гострих», «незручних», «дошкульних» запитань щодо Тори. Навпаки, чим запитання гостріші, незрічніші, дошкульніші — тим краще! Бо тим глибше дозволяє це закопатися в приховану суть священних текстів.

Світ створений для людей, а призначення людини — творити, реалізуючи закладену в ньому потенцію.

Ось тобі, друже Анатолію, єврейська відповідь на твоє запитання «а для чого людина?» — але вже від іншого єврея, а не від мене! _сміюсь

І знов згадую нещасну художницю Ванду, яку нетямущі брати харизмати змусили спалити власні картини, мотивуючи це тим, нібито її творчість «від диявола»… і тим самим штовхнули жінку на шлях божевілля. Насправді ж потенціал до творчості заклав в людину Всемогутній, а отже творчість — вона від Бога, а не від диявола!
Шкода, що в той час я ще е прочитав цього тексту, бо інакше для початку тицьнув у нього отих «горе-вчителів» Ванди. Але ж я допетрав до того ж і сам — всього лише уважно прочитавши Буття!..
_соромлюсь
09:13
+2
Друже Тимуре, ти разом з іншим дослідником продовжуєте твердити, що на запитання А ДЛЯ ЧОГО ЛЮДИ? є відповідь: світ утворений Творцем,
Щоб люди творили в ньому, використовуючи закладену в ньому потенцію
. А для чого, щоб ТВОРИЛИ? — запитаю я. " Ви творіть, а я подивлюся, що з того вийде!" — такою може бути відповідь за Творця. Це мене не влаштовує. Надто великі мегазатрати вкладаються Божественною Ієрархією на підтримання ЖИТТЯ, щоб пояснити це простим задоволенням цікавості Творця. Моя відповідь відома: жити і творити, щоб поповнити Божественну Ієрархію
09:38
+2
В мені дещо визивають дисонанс деякі формули, які одночасно присутні в тексті і які, як на мене, протирічать одне одному, бо належать різним, по суті, доктринам.
Зв'язок між буквами алеф і бет не обмежується їхнім сусідством в абетці. Якщо алеф вказує на єдність Всевишнього, то наступна за ним буква бет — на множинність і різноманітність Його проявів у світі, й її чисельне значення — 2. Слово Брія — «творіння» — починається з бет.

Єдність, Єдиний, Один — потім Він стає Два і через ці два постає різноманітність і тут
Однак створення світу і людини

Виглядає, що творіння є щось відмінне від «творця», щось в стороні, щось створене як дещо інше, але ж Єдине, Один не має на увазі існування ще чогось іншого, ніж саме Єдине. Прослідковується очевидна послідовність: Один, Два — Множинність, яка не може бути нічим іншим, як множинність Єдиного самого по собі. Єдиний постає, розгортається Сам у себе, як множинність. Як сюди причепити творіння самого себе з самого себе.
Діалектика, сер, така вона — діалектика!.. _вибачаюсь _вибачаюсь _вибачаюсь
10:11
+2
Це очевидно, що літери алеф і бет пов'язані між собою. Алеф читається також як чудо і це дійсно чудо, чи магія, як у карті Таро Ієрофант, бо у дійсності Єдине є нероздільним і тоді це певне чудо, що воно стає два, а потім різноманітність. Як на мене, алеф, вписана в коло( якщо це не є випадковим, а є істинним її оформленням), пояснює своєю присутністю суть кола, як символу двох — нероздільних двох — як одне, хоч коло і так демонструє це, правда якщо це знати. І це не є інь-ян, це просто коло, як обмежене тло — обмежене Ніщо — реальна одиниця — головний символ всіх релігій. А от бет — це вже інь-ян, бо саме інь-ян є символом розгортання Буття через взаємодію протилежностей. А як це стало можливим — це цікаве питання і воно не є чудом, а може бути виведене з тої ж букви алеф, з її графіки, якщо правда знати, що до чого.
Як на мене, добре вже те, що Ви нарешті перейшли від «алеф» до «бет». Бо поки генеральна замовниця тексту (Дзвінка Сопілкарка) перетравлює абсолютно нову для неї інформацію, я дійшов вже до «тет», маю намір сьогодні подати статті про «йод» і «каф», але учасники дискусії, окрім «алеф», жваво реагували хіба що на «далет». А це прикро, бо не алефом єдиним обмежується алефбет ©
_сміюсь _сміюсь _сміюсь
Я вже до гей дочитала. І тут заковика вийшла. Там написано:
Таким чином, слова пророка можна прочитати інакше: «Бо за допомогою [букв] йод і гей створив Господь світ. За допомогою букви йод був створений світ прийдешній, буквою гей — наш світ»

То яка ж буква творила Світ?
Я на це відповів в каменті до статті про літеру гей, тут не хочу флудити _вибачаюсь

Випадкові Дописи