До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Літера ТАВ

Літера ТАВ

Буква тав — остання, двадцять другий буква в алефбет. Гематрія букви тав — 400. Якщо бути точним — і про це вже згадувалося в тексті, — літер в алфавіті більше, бо є ще так звані «кінцеві»: форма написання і числове значення деяких букв залежать від того, яке місце вони займають в слові, якщо така буква стоїть в ньому останньою, то вона інакше пишеться і має іншу гематрію. Є кінцеві форми у літери мем, і її гематрія — 500, у нун — 600, у цаді — 700, у пей — 800, у каф — 900. Разом з ними єврейський алфавіт налічує двадцять сім букв. Але в тих випадках, коли перед буквами, що позначають тризначне число, стоїть алеф, ця перша буква приймає значення «тисяча» (наприклад, алеф + нун = 1600). Саме слово елеф — «тисяча» — пишеться тими ж буквами, що й назва першої літери алеф — алеф-ламед-пей, замикаючи тим самим коло.


Від перекладача:автор статті помилився щодо гематрій софітних літер! Я перевірив перехресно за іншими джерелами:

хаф-софіт — 500

мем-софіт — 600

нун-софіт — 700

фей-софіт — 800

цаді-софіт — 900


Писемність, як відомо, призначена для передачі думок і понять, одне слово — для передачі інформації. Завдяки їй здійснюється перехід від незримого для оточуючих внутрішнього світу людини назовні — до його видимого і фіксованого вираження в тексті. Ця функція виконується тільки за умови завершеності та повноти, і буква тав, що вінчає алефбет, надає йому необхідної цілісності. Не випадкова [навіть] сама назва літери: слово тав означає «позначку», «тавро».

В системі понять кабали перехід від духовного рівня до матеріального здійснюється останньою з десяти сфірот: Малхут. Функція Малхут полягає у втіленні ідеї, переході від волевиявлення до дії. Хоч і завершальна, вона, тим не менш, названа царственою — адже саме реалізація задуму визначає його велич і значущість. Як говорили наші мудреці: «Втілене останнім — задумане першим». Про цю ідею щодо букв алефбет сказано в «Сефер йеціра», одній з найдавніших кабалістичних книг: «Початок змикається з кінцем, а кінець з початком». Адже завершення чергового циклу — завжди початок нового.

У знаковій системі відповідностей єврейського алфавіту роль сфіри Малхут відведена букві тав, що завершує його й надає йому необхідної для передачі думок і почуттів цілісності. Та й саме слово Малхут завершується літерою тав. Узагальнююча і завершальна, сфіра Малхут в єврейській традиції асоціюється з істиною; остання буква в слові емет — «істина» — також тав.

«Не на небі вона», — сказано про Тору («Дварім», 30:12), що названа Торат-емет — «Тора істини», адже вона — втілення абсолютної істини на землі, в чуттєвому світі буття. Про це сказав цар Давид, псалмоспівець: «Істину земля зростить...» («Тегілім», 85:12). А в Талмуді сказано, що істина — [це] печатка, що завіряє, що завершує, засвідчує святість.

Четверта серед букв, що позначають сотні (а вони, як ви пам'ятаєте, символізують третій вимір, вимір реального світу, на відміну від «одновимірних» одиниць і «двовимірних» десятків), буква тав змушує згадати про значення числа чотири: [про] поширення сил і впливу на всі чотири сторони світу. Так ми повертаємося до сфіри Малхут, що здійснює перехід від світу духу до світу матерії.

Буква тав нагадує про свободу вибору в реалізації потенціалу духу, при втіленні ідей. На це натякає її графічний образ: пряма лінія праворуч, що спускається згори донизу, з'єднуючи Небесне і земне, втілюючи благодіяння і милосердя, протиставлена викривленій лівій лінії, лінії суду і недобрих сил, яка символізує псування і знищення.

Написано в древніх мідрашах: Г-сподь спочатку хотів створити світ, базований на законі та справедливості, але в ньому не залишилося б місця для створінь, які потребують милосердя. Існує спосіб кодування тексту, заснований на заміні кожної букви на рівновіддалену від середини алфавіту. Згідно до кабали, первинний Світ Закону описувався саме так, і він співвідноситься з нашим світом як Хаос із Порядком.

Єврейський календар починається з місяця тішрей, в якому ми відзначаємо свята Рош га-Шана (Новий рік, День суду), Йом-Кіпур (День спокутування), десять днів каяття. Це місяць закону і суду. Його назва пишеться літерами, порядок яких відповідає початковому порядку світу Закону і справедливості: тав-шин-рейш, — а буква йод в ньому символізує милосердя, що визначає кожен вирок. Про потенційну можливість як хаосу, так і виправлення, вміщену в букві тав, пророк говорить: «І сказав йому Г-сподь: «Пройди посеред міста, серединою Єрусалиму, і накресли знак (тав) на чолах людей, стогнучих і волаючих про всі мерзоти, що відбуваються в ньому»» (Йехезкель, 9:4). Талмуд («Шабат», 55) таким чином пояснює цей вірш. Сказав Господь ангелові Гавріелю: йди і постав на чолах праведників знак (тав) фарбою, щоб не заволоділи ними ангели-погубителі, а на чолах нечестивих накресли знак кров'ю, щоб заволоділи ними ангели-погубителі. Що це за знаки? Сказав Рав: тігьє — «живи» і тамут — «помри». Реш-Лакіш говорив: «Знак — печатка Господа». Рабі Шмуель бар Нахмані сказав: «Праведники — це люди, які виконували Тору від алеф до тав».


Від перекладача: пророк Йехезкель — це біблійний Єзекіїль.

+1
282
RSS
Ура!!! _ура Ура!!! _ура Ура!!! _ура
Нарешті викладено інформацію по останній літері алефбет!!!
Ура!!! _ура Ура!!! _ура Ура!!! _ура
Тепер лишилось написати коротку підсумкову статтю, і тему можна вважати закритою.
Ура!!! _ура Ура!!! _ура Ура!!! _ура
До речі, в цьому матеріалі розкривається причина певної недосконалості нашого світу:

Г-сподь спочатку хотів створити світ, базований на законі та справедливості, але в ньому не залишилося б місця для створінь, які потребують милосердя.

_чудово _чудово _чудово
От яка причина цього…
_чудово _чудово _чудово
18:57
+1
Ну, ну — не так швидко. А як же положення, що там де немає довершеності — немає Б-га, а Б-г проявляє себе у Світі, у недовершеному Світі? Протиріччя!
Тепер і подискутувати можна буде. Тільки з гіперпосиланнями, будь ласка — бо 22 матеріали… що там і де — я ж не пам'ятаю!..
_вибачаюсь _вибачаюсь _вибачаюсь

Випадкові Дописи