Колія широка й вузька

Колія широка й вузька

Ну от, нарешті в Україні коня поставили попереду воза, а не позаду! Себто, Різдво офіційно святкують 25 грудня, а не 7 січня… Бо 7 січня за григоріанським календарем — це те ж саме 25 грудня за календарем юліанським, а Старий Новий Рік 14 січня — це насправді 1 січня за юліанським календарем. Якщо ж 25 грудня ми тепер відзначаємо таки 25 грудня, а не 7 січня, то чи не засвідчує це неповоротність європейського вибору України?..

Як на мене — все ж таки не засвідчує. Бо значно вагомішою ознакою такої незворотності, на мою скромну думку, слугуватиме переробка всіх залізничних колій України на вузький (європейський) розмір. Чому?.. З приводу широкого розміру колій існує наступний анекдот:


Коли в Російській імперії прокладали першу залізницю від Санкт-Петербурга до Москви (Царськосільську залізницю), то австрийський інженер Франц Антон фон Гарстнер, який керував усім проектом, нібито спитав імператора Миколу І, якою має бути колія — як в Європі чи ширша?

— Нах*й ширша? — нібито спитав государ імператор. Однак австрієць імператорське запитання сприйняв в якості вказівки. Замірявши довжину свого прутня, він і збільшив на неї "євростандарт" залізничної колії… От саме відтоді в кордонах Російської імперії й почали прокладатися т.зв. широкі колії.


Анекдот анекдотом, але з початком російської агресії на Донбасі в мережі час від часу вивішуються отакі відео:

Переглядаючи їх, я незмінно згадую, що безборонний проїзд ешелонів з військами та спецтехнікою з російської території на українську є можливим завдяки тому, що у нас однаковий розмір залізничної колії. Отже, якщо говорити чесно, за «гамбурзьким» рахунком, то повсюдне збереження на території України широких колій є питанням національної стратегічної безпеки… Бо чим довше ми зберігатимемо повсюдно широкі колії, тим довше росіяни матимуть шанси перекидати залізничні ешелони з військами та спецтехнікою хоч до наших західних рубежів!

Звісно, на окупованій частині Донбасу перемостити колії зараз вже не вдасться. До того ж, якби ми навіть спромоглися перемостити широкі колії на вузькі по всій іншій території України, це не було б «залізною» гарантією того, що росіяни не могли б загалом перекидати війська навіть вузькими коліями. Технічно проблема вирішується «перевзуванням» вагонів, платформ, цистерн та ін.: 

  • вони піднімаються домкратами;
  • вагонні возики з широко поставленими колесами знімаються й відганяються; 
  • натомість під вагони, платформи, цистерни та ін. підганяються вагонні возики з вузько поставленими колесами, на яких рухомий склад далі й пересувається.

Однак для цього потрібно мати, як мінімум: 

  • достатню кількість вагонних возиків з вузько поставленими колесами;
  • обладнані пункти для «перевзування» і технічні засоби для цього (домкрати);
  • навчений персонал, у якого руки не з дупи ростуть (бо якщо під час руху переставлені вагони позлітають з нових возиків, буде біда).

Окрім того, «перевзування» займає певний час — а коли йдеться про перекидання залізницями військ і спецтехніки, фактор часу може відігравати неабияку роль в перемозі однієї сторони протистояння над іншою.

Додатковий бонус: перешивання всіх залізничних колій України на вузький розмір справить на росіян не менше психологічне враження, ніж приведення до ладу російсько-українського кордону, запровадження біометричного контролю на наших кордонах, відродження Збройних сил України тощо.

Додатковий бонус: нові можливості для розвитку залізничного сполучення з Європою — бо зараз «перевзування» вагонів відбувається на кордоні України з Польщею, Словаччиною та Угорщиною, а якщо ми перешиємо наші залізничні колії (наприклад, поетапно — спочатку до Львова, потім до Києва, потім до східних кордонів), то потяги між Україною і Європою курсуватимуть безперешкодно.

Додатковий бонус: організація нових робочих місць.

Звісно, перешивання колій — задоволення не з дешевих. Але чим далі затягувати вирішення проблеми, тим дорожче нам це обійдеться. Бо йдеться (повторюю) про стратегічну безпеку нашої держави.

+2
1312
RSS
17:22
+2
«Засвітив» це питаннячко вчора на своїй ФБ-сторінці. На превеликий жаль, мало хто зрозумів його значущість. Такий у нас народ: розслаблений, безтурботний… _шкодую _шкодую _шкодую
19:02
+2
Підтримую, хоч ширша колія дає більшу стійкість вагонів. Далі від Москви!
Тим не менш, європейські залізничники якось же примудряються їздити й вузькими коліями! Отже, питання всього лише в навичках.
09:30
+2
Еквілібристи примудряються їздити й на одному колесі. Гадаю, що при виборі ширини колії європейці керувалися доцільністю. Вибирали найменшу ширину, яка забезпечує безпечний рух.
12:43
+2
Нарешті! «Економічна правда» повідомила про початок підготовки техніко-економічного обґрунтування для впровадження високошвидкісного залізничного сполучення в Україні. На вузькій колії — 1435 мм!!!
_чудово _чудово _чудово
Оце і є точкою, відколи починається реальний рух до Незалежності.
початок підготовки техніко-економічного обґрунтування для впровадження високошвидкісного залізничного сполучення в Україні.

Це все одно, що хлопець «подумав зробити пропозицію дівчині». Не факт, що весілля буде. _сміюсь
Я це вчора обговорював з одним добродієм на ФБ. Так — не факт. Більш того, я схиляюсь до думки, що зараз все скінчиться на стадії ТЕО + хабарі. Але наступного разу воно просунеться до ТЗ + хабарі. Потім до Робочого проекту з хабарами. А вже на четвертий раз проект буде реалізовано.
_вибачаюсь
Що сказати?.. Я так бачу, Україна в усьому обирає найповільніший варіант розвитку. Це погано, бо хотілось би швидше… Але хтозна, хтозна! Може, якби було швидше, то від високого темпу країна би розвалилася?! Не варто забувати, що Україна є найбільшою країною Європи, а зайвого сепаратизму нам тільки й не вистачало…
_вибачаюсь
Головне, що вузькоколійки — це нагальна потреба нашої нацбезпеки. Отже, нікуди не дінемось, будуть у нас вузькі колії!!!
15:52
+2
Так і є! Має бути залізниця нова: Одеса-Київ-Львів.
Їхати зі Львова до Одеси через Київ? Якось це нелогічно.
Якщо за 2 години, то можна і через Київ _язик

Випадкові Дописи