До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Ознаки успішних людей

Ознаки успішних людей
Джерело матеріалу:

Щодня тисячі людей розміщують свої резюме на профільних сайтах в пошуках роботи. Безробітний — не означає «невдаха» або «поганий фахівець». Їм може виявитися і досвідчений керівник в пошуках більш вигідної пропозиції. Але чи так вже легко перейти з управлінської посади з однієї компанії на аналогічну в іншій? Якщо шукач справлявся зі своїми обов'язками на попередньому місці роботи, чи означає це, що він виявиться ефективним у новому колективі? Безумовно, співбесіда як перше враження відіграє важливу роль, але ні вона, ані тестові завдання не виявлять одразу весь спектр здібностей і потенціал людини. Попри це, існують певні критерії, що вирізняють успішних співробітників, які стають ефективними топ-менеджерами.

1. Сказав — зробив. Це золоте правило кожного керівника. Тут болісним є зіткнення перфекціонізму й рішучості, бо одне заважає іншому. Звісно, всі рішення мають бути зваженими й обдуманими, але [обдумувати слід] не надто довго — очікування може загальмувати роботу і спричинити хвилювання та невпевненість в колективі. Уміння швидко ухвалювати вірні рішення потрібно не тільки топ-менеджерам, а й пересічному співробітнику. Різниця полягає в тому, що за помилку підлеглого, ймовірність якої завжди існує, відповідатиме керівник, причому рівно так само, як і за свою. Зокрема, справжній лідер має володіти і рішучістю, й інтуїцією, тому що можливість обміркувати і зважити є не завжди.

Багато [хто з] керівників вдаються до так званого «правила трьох цвяхів»: виконання завдань потрібно починати тільки тоді, коли вам нагадали про нього тричі або ви згадали [тричі] самі. Іншими словами, рішення має визріти, як хороше вино. Можна, звісно, і так, але не варто спиратися на цю теорію завжди, тому що ризик втратити можливість дуже високий. Іноді відкладене за теорією трьох цвяхів рішення може коштувати вам клієнта, а від цього, в свою чергу, може залежати позиція компанії на ринку. В ідеалі ви приймаєте швидке рішення по темі, в якій добре розбираєтеся, свідомо знаючи всі деталі ситуації. Однак це життя і така можливість буває далеко не завжди, особливо якщо ви обіймаєте високу посаду.

Випадок з практики: Анна — керівник проекту зі створення сайту про продукти здорового харчування — розуміє, що наявний дизайн їхнього проекту незручний для користувачів. Вона дає завдання головному дизайнерові повністю переробити зовнішній вигляд проекту і зробити його зручнішим для використання сервісу. Завдання виконано, причому доволі креативно — були застосовані нові рішення, яких ще не було ні у кого з конкурентів. Анна не наважується прийняти цей варіант, хоча є всі передумови для цього, з якими вона сама згодна. Вона сумнівається, консультується, намагається придумати інші варіанти. Зрештою, дорогоцінний час втрачено, компанія втрачає клієнтів. Більш того, за деякий час компанії-конкуренти починають впроваджувати рішення, раніше запропоновані дизайнером Анни. Зрозуміло, що наша героїня мала тільки благі наміри, але замість ухвалення підсумкового рішення вона тягнула час. В цьому випадку можна говорити про управлінську помилку, оскільки у Анни було не просто готове рішення, але й усі докази того, що воно може бути успішним.

2. Один в полі не воїн. Безумовно, в новому колективі керівнику важливо заручитися підтримкою. Згуртувавши команду навколо себе, націливши інтереси всіх на загальне благо компанії і приправивши все це грамотною мотивацією, топ-менеджер може домогтися відмінних результатів.

Однак, щоб заручитися підтримкою, доведеться також докласти зусиль. Варто дізнатися про інтереси своїх співробітників і їхні думки щодо розвитку компанії. Проаналізувати, що може їх бентежити, лякати або просто не сподобатися, обміркувати, як змінити це, і дати зрозуміти, що їхня праця дуже важлива для компанії сьогодні й без їхнього залучення успіх неможливий. Головне — не перестаратися, щоб це не виглядало так, нібито ви підлаштовуєтесь під своїх підлеглих. Берегти атмосферу всередині колективу, звісно, важливо, але не ціною власної репутації. Якщо топ-менеджер прийняв рішення, всі повинні розуміти, що воно остаточне і потрібна тільки підтримка та участь з боку колег. Без конфліктів не обійтися, але їх не варто боятися — часом в стресовій ситуації оголюються суперечки, які допоможуть вибудувати роботу найефективніше.

Випадок з практики: Директор з персоналу великої FMCG компанії: «Мені було дано завдання знайти в компанію нового директора з маркетингу. Вимоги були дуже високі: досвід роботи в міжнародних компаніях, успішні проекти з виведення на ринок нових брендів в регіональному масштабі. Я запросила на співбесіду кількох кандидатів, які повністю відповідають вимогам, але отримала відмову по кожному з них. Я попросила у генерального директора дозволу бути присутньою на співбесіді. При першій зустрічі все стало на свої місця: керівник не був готовий брати людину, яка мала своє бачення вирішення проблеми. Якщо кандидат говорив, що, найшвидше, ідея директора не вирішить проблему і потрібно придумати щось інше, то натрапляв на стіну роздратування. Начальник не намагався об'єднати топ-менеджерів в одну команду, надихнути на вирішення єдиної мети. Інтереси та ідеї співробітників його абсолютно не цікавили, він хотів лише давати вказівки і вимагати їх беззаперечного виконання. В результаті через якийсь час успішні керівники залишили компанію».

3. Виживають не найсильніші і не найрозумніші, а ті, хто швидко адаптуються до змін. У більшості випадків начальник однаково зосереджений як на короткострокових цілях, так і на довгострокових, але тільки аналіз далекого майбутнього дозволить вловити перші ознаки майбутніх змін. Адаптивність — то якість, що допоможе вам тримати під контролем різні джерела, будь-які сигнали і їхні зміни, а це, в свою чергу, виграє вам час, щоб підготуватися до змін і продумати подальші кроки, заздалегідь прокласти шлях до майбутніх перспектив.

Ви можете бути гігантом серед лідерів, знищувати конкурентів одним поглядом, вас можуть обожнювати ваші підлеглі, але якщо у вас відсутнє стратегічне мислення і ви не вмієте прораховувати ситуації наперед, то рано чи пізно ви потонете в купі нових завдань, що безперервно навалюються на вас.

Разом з далекоглядністю і гнучкістю варто розвинути і вміння правильно делегувати свої повноваження. Якщо налагодити роботу так, що поставлені підлеглим завдання не вимагатимуть постійного контролю, то це звільнить ваш же час для інших завдань, які вимагають участі начальника. Відрегульована структура відіграє велику роль в оперативності та якості ухвалених рішень.

Випадок з практики: Андрій, 30 років, IT-директор. На дану посаду Андрій потрапив випадково. Попередній керівник пішов, і, оскільки компанія не змогла швидко знайти заміну, йому запропонували спробувати свої сили в якості керівника департаменту. Але, на жаль, попри високий професіоналізм, керівництво давалося йому важко. Перейшовши на новий рівень, що передбачало відповідальність за весь департамент, Андрій став боятися довіряти вирішення завдань підлеглим. У підсумку всі його співробітники були приречені на постійне втручання в їхній процес роботи. Андрію здавалося, що без щохвилинного контролю всі терміни будуть порушені й він не зможе виправдати очікувань генерального директора. Навіть першу відпустку в новому статусі він провів з ноутбуком, постійно перевіряючи, як триває вирішення завдань. Скінчилося все тим, що Андрій просто не витримав обсягу завдань, який звалив на себе. Втративши контроль над ситуацією, він попросив знайти йому заміну, а сам повернувся на посаду керівника відділу розробки, де він почувався в своїй тарілці.

4. Сильний не боїться брати на себе відповідальність. Справжній лідер не боїться ні помилок, ані їхніх наслідків, а тому може впоратися з будь-яким результатом і взяти відповідальність за невдачу на себе. Керівник, який «зіштовхує» це на інших, дуже швидко втрачає авторитет в очах співробітників. Бізнес — це завжди ризик, бувають як злети, так і падіння. Хочеш пізнати людину? Подивись на її реакцію в складній ситуації. Ви повинні бути готові до будь-яких результатів, приймати їх і з оптимізмом та впевненістю йти далі, адже на вас дивиться вся команда.

Випадок з практики: Наталя, 40 років, директор з логістики торговельної компанії. Рано вранці Наталії подзвонив генеральний директор і попросив її зайти в кабінет. Розмова вийшла неприємною для обох. Виявилося, що вкотре один з вантажів головного клієнта компанії був доставлений з великою затримкою, що призвело до матеріальних втрат з боку клієнта. Замовник пригрозив, що в разі повторення подібної ситуації він відмовиться від роботи з компанією. При детальному вивченні питання з'ясувалося, що причина криється в помилці, яку щоразу робив один і той самий менеджер. Коли генеральний директор в жорсткій формі зробив Олені зауваження і сказав, що не потерпить від неї таких помилок, вона відповіла, що вона тут ні до чого і що в усьому винен менеджер, який вів клієнта. Наталя не подумала про те, що даний співробітник перебував в її підпорядкуванні й що за якість його роботи і навчання відповідає саме вона. Генеральний директор попросив її переглянути ставлення до спільної справи і нагадав, що за результати роботи він спитає саме з неї.

5. Контролюйте емоції. Емоційна стабільність є однією з головних якостей успішного керівника. Ви повинні зберігати спокій і розважливість в будь-якій ситуації. Врівноваженість викликає повагу — і не тільки серед колег. Стрес і паніка ніколи не сприяли якісній роботі, для цього потрібна твереза голова і чистий розум. Стресостійкість — ключ до успішного керівництва. Окрім свого стану, начальник має стежити за станом своїх підлеглих — «паніка на кораблі» до доброго не призведе. Тут важливо вміти заспокоїти людей, поставивши себе на їхнє місце і зрозумівши, що саме непокоїть колектив і чому.

Випадок з практики: Ірина, 37 років, керівник з маркетингу девелоперської компанії. У маркетингу Ірина працює багато років, її послужний список вражає багатьох. Однак тільки-но Ірина приходить в нову компанію, то наявна там команда розбігається протягом місяця, а відділ персоналу розводить руками і довго шукає їй нових підлеглих. Проблема криється в зайвій емоційності Ірини. Вона може не тільки підвищити голос, але і в емоційному пориві образити підлеглого. Не дивно, що охочих працювати під керівництвом такої людини вкрай мало, а сайти з відгуками про роботодавців рясніють критикою на її адресу. У компанії найбільша плинність спостерігається в її департаменті, і, напевно, в якийсь момент охочі працювати в такій атмосфері зовсім вичерпаються. Але поки що Ірина не замислюється над цим, задовольняючись позитивним результатом її роботи, не розуміючи, що це підсумок не тільки її зусиль, але насамперед роботи людей її відділу.

Список особистісних якостей успішного топ-менеджера можна продовжувати ще дуже довго. Ви можете самі визначити, в чому ви сильні, а що б [вартувало] розвинули, чого бракує. Не забувайте, що ніколи не пізно вчитися, а інвестиції в себе — найвигідніші з усіх можливих.

+2
386
RSS
15:29
+2
Хороший матеріал, підкріплений практичними спостереженнями.
18:02
+2
Так, дякую, друже Тимуре.

Випадкові Дописи