До Гармонії - Разом!      Детальніше про сайт

Цивілізованість перемогла. Поки що...

Цивілізованість перемогла. Поки що...

Почну з сьогоднішнього повідомлення УНІАН:


У Стокгольмі мурал із зображенням пеніса замалюють через скарги сусідів

Мурал з’явився 13 квітня. Його авторка – шведська стритарт-художниця Кароліна Фалкхольт, відома під псевдонімом Blue.

Мурал із зображенням пеніса на п’ятиповерховому будинку у Стокгольмі (Швеція) замалюють протягом тижня через скарги мешканців сусідніх будинків.

Про це пише 24 канал з посиланням на Тhe Guardian.

Мурал з’явився 13 квітня. Його авторка – шведська стритарт-художниця Кароліна Фалкхольт, відома під псевдонімом Blue.

Свою роботу вона розмістила на стіні будинку, яку з 2008 року дозволили місцевим художникам використовувати як вільний майданчик для стритарту. Однак компанії, якій належить будинок, довелось втрутитись через скарги сусідів. Менеджерка компанії Каміла Клімт повідомила, що мурал зафарбують упродовж тижня.

«Звичайно, ми піклуємося про художню свободу. Але водночас, ми повинні поважати думки сусідів. Хоча деякі люди вітали зображений пеніс як важливу частину дебатів про сексуальність, тілесний та гендерний аспекти, інші – особливо сусіди – сприйняли зображення як образливе»,– прокоментувала вона.

Варто додати, що художниця відповіла на обурення громадськості:

«Вони повинні подумати над тим, чим вони так засмучені, а потім поговорити про це. Секс – дуже важлива тема, яка чомусь завжди вважалася надто брудною для обговорення», – сказала художниця.


От вам і «вільний західний світ»: лише 13 квітня шведська стрит-художниця Кароліна Фалкхольт намалювала свій мурал, а вже зранку 15 квітня за кордон (!) долинають відгуки рішення, ухваленого, мабуть що, вчора — в суботу (!!) 14 квітня: «через скарги сусідів» (!!!) замалювати це неподобство протягом найближчого тижня...

Однак найбільш показовим у всій цій історії є відповідь ображеної стрит-художниці обуреній громадськості: «Секс – дуже важлива тема, яка чомусь завжди вважалася надто брудною для обговорення». Ця відповідь засвідчує одне з двох: або Кароліна Фалкхольт є настільки неосвіченою дурепою, що направду не розуміє, в чім річ і навіщо потрібно замальовувати її «прекрасний» мурал — або вона навмисно наводить тінь на тин. В обох випадках це виглядає підозріло.

Ні-ні, що стосується необґрунтованого табуювання теми сексуальності, то це справді має місце. Пригадую в цьому випадку, як десь в період навчання в старших класах школи (кінець 1970-х) їздили ми, набрана Палацом піонерів група, на екскурсію в тодішній Ленінград. Зокрема, заїхали в Петергоф — подивитися на знамениті фонтани. Природно, я клацав невеличким фотоапаратом «Чайка» на всі боки, зазнімкував і фонтан «Данаїда»:

Як раптом мене питає один юнак з групи:

— Ти що, псих, що таке фоткаєш?!

— З чого б це?..

— Вона ж гола!

— ?!?!?!

— Ну, ти точно псих! Якби моя мамка такі мої фотки побачила, то вона б мені ременякою по с**ці так всипала, що ого-го.

Отже, табуювання теми сексу зустрічалося в СРСР наприкінці 1970-х, зустрічається і в сучасній Швеції. Але в тім-то й річ, що у випадку з муралом Кароліна Фалкхольт йдеться… не зовсім про секс!.. А точніше, навіть так — зовсім не про секс… А про засади сучасної цивілізації. Достатньо уважно прочитати "Трактат про кохання" Анатолія Протопопова, а потім поглянути на добірку оголених чоловічих статуй епохи Давньої Греції чи Давнього Риму:

Або на статуї епохи Відродження:

Ці статуї прекрасно підтверджують те, що говорить вчений-етолог Анатолій Протопопов і що коротко можна висловити відомою приказкою: «Розмір має значення!» — тому що:

  • розмір чоловічих геніталій — це природний «маркер», який визначає ранговий потенціал (а отже, претензію на якомога вище місце в тій чи іншій суспільній ієрархії) кожного конкретного чоловіка;
  • саме тут коріниться суто чоловіча звичка «мірятися прутнями» — бо у кого довший, у того й потужніша «заявка» на якомога вищий ранг (статус) в будь-якій ієрархії;
  • і саме тому ідеальними моделями для скульпторів Давньої Греції й Давнього Риму були чоловіки з маленькими геніталіями — бо скопійовані з такої оголеної натури статуї, виставлені на загальний огляд в публічних місцях, не викликали у давніх греків і давніх римлян цілковито підсвідомого бажання «помірятися прутнями»;
  • що ж до жінок, які суто інстинктивно віддають перевагу чоловікові якщо й не високоранговому, то принаймні з високими ранговими амбіціями (претензіями), то й вони не мріятимуть про красунчиків, з котрих ваялися такі статуї...

Таким чином, в мініатюрних геніталіях оголених чоловічих статуй епох Давнього світу й Відродження немає нічого дивного: такий «стандарт» не викликав обурення публіки, яка розглядала статуї — а отже, сприяв зміцненню цивілізованого суспільства.

В «печерних» нецивілізованих суспільствах ситуація протилежна. Наприклад, у вцілілих і досі первісних племенах чоловіки традиційно ховають своє «хазяйство» в катеки — дерев'яні конуси з видовбаною серединою. А тепер спробуйте-то сказати, де тут звичайні члени племені, де місцева «еліта», а де вождь?

Абсолютно точно: у «рядових ненавчених» катеки найменші, у вождя катека найбільша і найтовща, нерідко ще й прикрашена пір'ям, хутром та ін.!

Навіть якщо на її виготовлення піде бейсбольна біта — це взагалі супер!!! Бо то найпоказовіше.

В світлі сказаного стає зрозумілим, на що замахнулася шведська стрит-художниця Кароліна Фалкхольт: це зовсім не секс — це самісінькі засади цивілізованого західного суспільства, такого зручного, затишного й заможного!!! Бо не просто пеніс, але фалос (бо на муралі він зображений в стані ерекції) розміром з 5-поверховий будинок здатен увігнати в дику нудьгу всіх місцевих чоловіків — хто ж з таким здатен «позмагатися»?! Та й якщо він ненароком насниться місцевим жінкам… Ой, що ж то буде, що буде!.. Тож дивуватися протестам громадськості, скорому суду і відповідному вироку зовсім не слід.

Повторюю: мене дивує позиція художниці, висловлена в її зверненні до громадськості! Адже зовсім не про «табуювання сексу» йдеться, а про захист засад цивілізованого суспільства. В матеріалі "Кого нам демонструють" я вже писав колись, що увага мас-медіа зосереджена в нецивілізованому суспільстві — на брутальних альфа-лідерах, а в суспільстві цивілізованому — на "ідеальних споживачах". І в будь-якому разі, цей ідеал — печерний чоловік. Вистачить і того, що пересічним громадянам його образ нав'язують тамтешні мас-медіа. Коли ж до них приєднується стрит-художниця Кароліна Фалкхольт зі своїм 5-поверховим синім фалосом… Та на що вона іще розраховувала?! Суспільство захищається, це природно.

До речі, добре, що захищається! Адже виходить, що сили для спротиву поки не вичерпані. З іншого боку, тепер слід очікувати чергового руху "вікна Овертона" — бо в даному разі обробка західного суспільства триває саме за цим типом. Хто переможе в цій неоголошеній війні?.. Сказати поки що важко. Поживемо — побачимо.

+2
135
RSS
00:43
+1
Ми сьогодні трохи посперечалися щодо матеріалу УНІАНу з Володимиром Щербиною — його завсідники Світоча мусять знати по сайту НО. Оскільки він явно не зрозумів всього значення перемоги громадської думки над замахом стрит-художниці, я й написав цей матеріал.
_соромлюсь
10:12
+1
Матеріал хороший. Коли не виходить змагатися мудрістю, змагаються тілесним.

Випадкові Дописи